اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

۳ مدل حمایتی وزارت ارتباطات از شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شد

وزیر ارتباطات برنامه‌های ویژه این وزارتخانه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه Ict را اعلام کرد.

۳ مدل حمایتی وزارت ارتباطات از شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شد

به گزارش خبر‌نگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پستی اینستاگرامی با اشاره به دیدار  با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از برنامه‌های مشترک وزارت ارتباطات و معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه Ict خبر داد و نوشت: اشتغال فناورپایه از سال گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات در اولویت قرار داشته است و ریل‌گذاری وزارت ارتباطات بر همین اساس انجام شده و با دستور مقام معظم رهبری، عزم ما در این حوزه بیشتر شده است.

زارع پور توضیح داد: در وزارت ارتباطات برای حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه Ict در سه بخش برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بخش اول: خدماتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خواهیم داد مانند اینترنت پرسرعت. بخش دوم: بسترسازی برای اشتغال‌آفرینی فناورپایه. در حوزه تجهیزات سخت‌افزاری از بومی‌سازی حمایت می‌کنیم و در حوزه پلتفرم‌ از پلتفرم‌های بومی که بستر مناسبی برای اشتغال‌زایی گسترده هستند حمایت خواهیم کرد. بخش سوم: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا و واگذاری پروژه‌های مجموعه وزارت ارتباطات است.

وی افزود: پیشنهاد کردم کارگروه مشترکی بین وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تشکیل دهیم تا ظرف یک هفته به پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از توسعه بخش دانش‌بنیان حوزه ict برسیم. آقای ستاری نیز با استقبال از تشکیل این کارگروه برای اجرای چند پروژه بزرگ ملی با همکاری وزارت ارتباطات اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: وزارت ارتباطات و معاونت علمی در بسیاری از طرح‌های کلان ملی مثل حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین پارک‌های فناوری اهداف و رویکردهای مشترک دارند و همکاری این دو نهاد در زمینه‌های مشترک بستر تحقق تولید دانش بنیان را فراهم می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول