اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وزرات جهاد کشاورزی به دریافت سپرده از صادرکنندگان محصولات کشاورزی ورود کند

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با درخواست از وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور ورود به دریافت سپرده از صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت: گمرک به‌صورت موقت با دریافت سپرده از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به آنان اجازه می‌دهد فعالیت نمایند ، که در این رابطه وزارت جهاد کشاورزی می‌باید برای تعیین تکلیف ورود کند.

وزرات جهاد کشاورزی به دریافت سپرده از صادرکنندگان محصولات کشاورزی ورود کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبات در اجرای قوانین باید به سرلوحه امور مسؤولان قرار گیرد، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم یکی از امیدها و خوش‌بینی‌هایی که در دل صادرکنندگان و فعالان اقتصادی ایجاد شد ، ثبات در اجرای قوانین و بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها بوده است.

وی با انتقاد از عدم وجود ثبات در اجرای قوانین در پی صدور بخش‌نامه‌ها گفت: ثبات در اجرای قوانین و بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها است ، اما متأسفانه آرام‌آرام ادامه روند سابق با صدور بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های لحظه‌ای مجدداً صادرات کشور را با کلاف سرگردان و روند لاک‌پشتی روبرو کرده که نتیجه‌ای جزء آسیب به چرخه صادرات کشور ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ثبات در قوانین را مهم‌ترین عامل در رشد و توسعه صادرات کشور دانست و تصریح کرد: زمانی می‌شود برای صادرات و بازرگانی کشور هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد که بتوان با یک قوانین ثابت و در یک چارچوب مشخص وضعیت را مدیریت کنیم.

تیزهوش با تأکید بر نقش مؤثر ابلاغ بخشنامه‌ها ، آئین‌نامه‌های لحظه‌ای در کندی روند صادرات در گیلان بیان کرد: وقتی‌که قوانین جمهوری اسلامی ایران از یک قانون قدرتمند و به‌عنوان پشتوانه قوی برای اقتصاد کشور قلمداد می‌شود ، ابلاغ بخشنامه‌ها ، آئین‌نامه‌های لحظه‌ای و غیر کارشناسی شده قطعاً می‌تواند فضای کسب‌وکار ، صادرات ، بازرگانی و تجارت کشور را با سردرگمی ، رکود و اخلال روبرو نماید.

وی با اشاره به ابلاغ‌نامه مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در بخش کشاورزی گفت: بخش‌نامه اخیر گمرک ایران اغلب محصولات کشاورزی و غذایی را در بر می‌گیرد و این بخش‌نامه چون در محتوای آن کلی‌گویی شده و نحوه محاسبه و تعرفه وضع‌شده در آن دچار ابهام است.

 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گمرک با درخواست از وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور ورود به دریافت سپرده از صادرکنندگان محصولات کشاورزی افزود: گمرک به‌صورت موقت با دریافت سپرده از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به آنان اجازه می‌دهد فعالیت نمایند ، که  در این رابطه وزارت جهاد کشاورزی می‌باید برای تعیین تکلیف ورود کند.

به گفته تیزهوش در این بخش‌نامه دستور اخذ عوارض صادراتی یادشده به میزان نیم درصد ۵/. ٪ ارزش پایه صادراتی برای محصولات کشاورزی و مواد غذایی داده‌شده است و همچنین به‌منظور احصای دقیق کد تعرفه‌ای مربوطه ، در این خصوص نیز استعلام لازم از وزارت صنعت ، معدن و تجارت به‌عمل‌آمده است.

وی با بیان اینکه صدور چنین بخش‌نامه‌های برنامه‌ها و اهداف صادراتی دولت محقق نمی‌شود، تصریح کرد: برای حمایت از صادرات کشور با یک برنامه هماهنگ و مشورت بخش خصوصی حرکت کرد ، چرا که بخش خصوصی در سال جاری تمام توان  و همت خود را بر روی تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصادی دولت معطوف کرده است

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول