اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مهاجرت فرستی چالش جدی شهرستان سروآباد است

فرماندار سروآباد گفت: سروآباد کوچکترین شهرستان کردستان است که مهمترین مشکل آن مهاجرت فرستی به دلیل نبود اشتغال و درآمد پایدار است.

مهاجرت فرستی چالش جدی شهرستان سروآباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد یوسف باشی امشب در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: نشان دادن میزان محرومیت و ظرفیت‌های شهرستان سروآباد هدف از اصرار بر سفر استاندار کردستان به این شهرستان بود.

وی تصریح کرد: سروآباد کوچکترین شهرستان کردستان است که مهمترین مشکل آن مهاجرت‌فرستی به دلیل نبود اشتغال و درآمد پایدار است.

باشی افزود: این مهاجرت‌فرستی موجب شده جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفری این شهرستان به ۴۴ هزار و ۹۹۰ نفر کاهش یابد.

وی از گردشگری به عنوان بزرگترین ظرفیت شهرستان سروآباد نام برد و گفت: متنوع‌ترین جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و گردشگری در این شهرستان است.

فرماندار سروآباد اضافه کرد: سکونتگاه‌های ۶ هزار ساله در سروآباد است که می‌تواند ظرفیت بسیار قابل توجهی در رونق و توسعه صنعت گردشگری باشد.

وی اضافه کرد: ثبت جهانی منظر اورامان که بخش زیادی از آن در سروآباد قرار گرفته اتفاق بسیار ارزشمندی بود که زمینه رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در این شهرستان را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: ۴۴۰ هزار ورودی مسافر در تعطیلات نوروزی امسال ثبت و ۹۰ هزار نفر در سروآباد اسکان داده شد.

وی گفت: کشاورزی و رونق این بخش از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌تواند محور قابل توجهی در توسعه و رونق این شهرستان باشد.

باشی اضافه کرد: سروآباد با ۱۴ هزار هکتار اراضی باغی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند انار انگور و غیره جزو چهار شهرستان برتر استان است.

وی پمپاز آب را مهمترین چالش فراروی این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرستان سروآباد با وجود اینکه در پایاب سه سد قرار گرفته اما از سهم حقابه بهره‌مند نیست.

باشی اضافه کرد: انتظار داریم طرح جامع گردشگری اورامان هرچه زودتر عملیاتی و در زمینه جذب سرمایه گذاران اقدامات اساسی انجام شود.

وی اظهار کرد: شهرستان سروآباد با توجه به ظرفیتی بسیار خوب مجتمع سردابی دیوزناو می‌تواند به قطب اصلی تولید ماهی در غرب کشور تبدیل شود.

سید عبدالقادر حسینی امام جمعه سروآباد هم اظهار کرد: یک شهر و معیارهای رشد و تعالی آن جز وظایف مسوولان است.

وی افزود: در دولت سیزدهم محور کار استفاده از ظرفیت‌ و توانایی‌هاست که شهرستان سروآباد از نیروی انسانی جوان تا منابع طبیعی همه گویا و مبین این واقعیت هستند که در صورت دلسوزی مسوولان پیشرفت در آن تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: توجه به منابع طبیعی به ویژه مدیریت آب از دیگر نیازهای مهم در این شهرستان است که می‌تواند ضمن رونق اقتصاد زمینه کاهش مهاجرت را در این شهرستان فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه با ۷ کیلومتر لوله گذاری میتوان مشکل کمبود اب را در سرواباد حل کرد و اضافه کرد: جاده سرواباد سنندج به قتلگاه تبدیل شده است و سکوت در این زمینه اجحاف است.

حسینی افزود: جا دارد دولت رییس با مطالعه لازم زمینه توسعه این منطقه را با تخصیص اعتبارات لازم فراهم کند.

به گفته وی، آقای فتاح برای آبادانی شهرستان سروآباد وعده اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان داد اینکه این اعتبار بلاخره داده شد یا نه را باید اقای فرماندار جواب دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول