اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیب اف-35 و میگ- 29 هلند و بلغارستان برای گشتزنی هوایی

وزارت دفاع هلند از اعزام جنگنده‌های «اف-35» خود به بلغارستان جهت گشتزنی هوایی در بحبوحه درگیری روسیه با اوکراین خبر داد.

ترکیب اف-35  و میگ- 29 هلند و بلغارستان برای گشتزنی هوایی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع هلند بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران اعلام کرد که چهارفروند جنگنده «اف-۳۵» خود را در بحبوحه درگیری روسیه با اوکراین به کی‌یف ارسال می‌کند تا با جنگنده‌های بلغارستانی به گشتزنی هوایی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع هلند اعلام کرده که ارسال این جنگنده‌های پیشرفته به بلغارستان برای کمک به گشتزنی هوایی این کشور در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین است. 

هواپیماهای جنگی هلندی به همراه جنگنده‌های بلغاری «میگ- ۲۹ » تا ۳۱ ماه مه (سه شنبه ۱۰ خرداد) به حفاظت از حریم هوایی این کشور دریای سیاه در راستای طرح یکپارچه ناتو برای دفاع هوایی و ضد موشکی کمک خواهند کرد.

این جنگنده‌ها جایگزین چهار فروند جنگنده اسپانیایی خواهند شد که از اواسط فوریه از نظارت بر فضای بلغارستان پشتیبانی می‌کنند. بلغارستان در جناح شرقی ناتو نیز در حال ایجاد یک گروه جنگی با حداکثر ۱۰۰۰ نظامی است.

دبیرکل ناتو چندی قبل گفت، سران ناتو با استقرار چهار گروه جنگی جدید در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی و تقویت نیروها در جناح شرقی این ائتلاف در نشست روز پنجشنبه موافقت خواهند کرد.

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو  در نشست خبری پیش از اجلاس سران در بروکسل گفت: «من انتظار دارم که سران ناتو با تقویت موضع ناتو در همه زمینه‌ها و با افزایش توان نیروها عمدتا در بخش شرقی این ائتلاف در زمین، هوا و دریا موافقت کنند.»

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم هشدارهای روسیه درباره توسعه طلبی  ناتو که یکی از دلایل شروع عملیات نظامی این کشور در اوکراین نیز محسوب می‌شود، دستکم ۱۰ متحد قدرتمند ناتو از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، نیرو و کشتی و هواپیمای جنگی بیشتری را در جبهه شرقی این اتحاد نظامی مستقر کرده و به حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول