اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سوت‌زنی| فرار مالیاتی ادامه‌دار پزشکان+فیلم

علیرغم ابلاغ سه ساله دولت مبنی بر لزوم استفاده از کارتخوان در مراکز پزشکی و ثبت آن در سامانه مودیان مالیاتی، همچنان پرداخت ویزیت در برخی مطب‌ها فقط به صورت نقدی یا اینترنتی انجام می‌شود، که به سراغ برخی از این مطب‌ها می‌رویم.

سوت‌زنی| فرار مالیاتی ادامه‌دار پزشکان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت دارند، مکلفند در چارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ و ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ و الحاقات‌ بعدی آن، از ابتدای سال ۹۸ از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند.

بر اساس قانون فوق، علیرغم ابلاغ سه‌ ساله دولت مبنی بر لزوم استفاده از کارتخوان در مراکز پزشکی و ثبت آن در سامانه مودیان مالیاتی، طبق گزارشاتی که در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت شده است، همچنان برخی از پزشکان ویزیت خود را صرفا به صورت نقد یا پرداخت اینترنتی دریافت می‌کنند.

برای بررسی وضعیت مذکور به سراغ برخی از این مطب‌ها می‌رویم که در فیلم زیر قابل مشاهده است.

در حال حاضر آمار دقیقی از میزان فرار مالیاتی پزشکان وجود ندارد، اما در گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، از تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۷۲ مشمول شناسایی‌شده، صرفاً ۵۴ هزار و ۴۹۰ نفر در سامانه مالیاتی ثبت‌‌نام کرده‌ بودند، به عبارتی حدود ۶۵ درصد فرار مالیاتی صورت می‌گرفت.

با توجه به مطالب فوق همچنان فرار مالیاتی پزشکان ادامه دارد، که امیدواریم همان‌طور که در قانون بودجه سال جاری نیز مصوب شده است، آئین‌نامه مربوطه میان وزارت امور اقتصادی و دارایی(سازمان امور مالیاتی کشور) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر چه زودتر تدوین شده و متخلفان امر به پرداخت جریمه یا لغو پروانه اشتغال محکوم شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول