اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

برنامه ریزی دانشگاه علمی کاربردی برای تبدیل به قطب تربیت تکنسین


سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به نقش این دانشگاه در تربیت تکنسین و نیروی ماهر برای جامعه و بازار کار گفت: از جمله برنامه‌های دانشگاه این است که قطب تربیت تکنسین در منطقه شود.

برنامه ریزی دانشگاه علمی کاربردی برای تبدیل به قطب تربیت تکنسین

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در دیدار هیأت رئیسه این دانشگاه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تربیت ۱۰۰ هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات با مشارکت کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح ملی سرباز مهارت برای مهارت آموزی سربازان در دوران وظیفه عمومی با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح، طرح ملی توانمندسازی زنان خانه دار، سرپرست خانوار و زنان فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه‌ها برای کارآفرینی با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سه پروژه کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و آغاز پذیرش دانشجو توسط این دانشگاه از سال ۱۳۷۵، افزود: ویژگی مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که دوره‌های آموزشی را بر اساس نیازهای بازار کار، نیازسنجی، طراحی و اجرا می‌کند و آموزش‌های مهارتی این دانشگاه نیز در سطح آموزش عالی است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: تمامی برنامه‌های درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مبتنی با نیاز بازار کار، طراحی و تدوین می‌شود.

بلندی افزود: بازنگری و بروز رسانی برنامه‌های درسی با بیش از ۵ سال عمر از مهمترین اهداف پیش روی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: برنامه آمایش سرزمین بر اساس نیازهای و مهارتی برای هر استان در حال انجام است، همچنین نیاز آفرینی دانشگاه برای ۴ سال آینده در حال و هریک از مراکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور برای مهرماه سال جاری یک برنامه ۴ ساله خواهند داشت.

بلندی افزود: رصد بازار کار به منظور احصاء مشاغل، شایستگی‌ها و فناوری‌های مورد نیاز، استقرار نظام جامع تضمین کیفیت مورد انتظار بازار، جذب دانشجوی خارجی، بسترسازی برای انتقال فناوری‌های نوین به داخل کشور توسط مراکز علمی کاربردی، تحقق اشتغال پایدار دانش آموختگان از طریق توسعه نظام صلاحیت حرفه‌ای، انطباق دوره‌های علمی کاربردی با شایستگی‌های شغلی مورد انتظار و تمرکز بر نظارت و ارزیابی خروجی محور مورد انتظار بازار کار، از دیگر اولویت‌های فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

بلندی با اشاره به نقش این دانشگاه در تربیت تکنسین و نیروی ماهر برای جامعه و بازار کار گفت: از جمله برنامه‌های دانشگاه این است که قطب تربیت تکنسین در منطقه شود.

وی با اشاره به جهت گیری این دانشگاه برای تعمیق فناوری و پژوهش‌های نو در ارائه آموزش‌های مهارتی گفت: بزودی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی تأسیس می‌شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ظرفیت بالای این دانشگاه برای تربیت نیروهای ماهر و مورد نیاز برای بخش‌های مختلف کشور، با حضور ۲۲۰ هزار نفر دانشجو و ۳۵ هزار نفر مدرس، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید نقش جدی‌تری در تدوین برنامه‌های اشتغال کشور از جمله در برنامه هفتم توسعه داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول