اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضبط بیش از 33 تن گوشت قرمز و سفید غیربهداشتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 4 هزار و 700 کیلوگرم گوشت قرمز و گوشت مرغ غیربهداشتی در مراکز عرضه و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع گوشت قرمز و بیش از ۲۲ هزار کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی در کشتارگاه‌های استان ضبط شده است.

ضبط بیش از 33 تن گوشت قرمز و سفید غیربهداشتی در چهارمحال و بختیاری

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر فراورده‌های خام دامی در نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسان استان، با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی و ضوابط و مقررات مربوطه، ضمن بازدید از تمامی مراکز تولید، توزیع و نگهداری مواد خام دامی در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه برخورد قاطع و بدون تسامحی نیز با متخلفان داشته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۹۱ بازدید توسط ۱۴۰ نفر انجام شد، افزود: ۱۰۷ مورد غیربهداشتی در کشتارگاه‌ها دیده شد که تعداد ۲۶ مورد منجر به اخذ نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه شده است.

وی به میزان موارد ضبط شده در مراکز عرضه اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ۲هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی در مراکز عرضه ضبط شده است.

اسدی میزان موارد غیربهداشتی ضبط شده در کشتارگاه‌ها را بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع گوشت قرمز و بیش از ۲۲ هزار کیلوگرم گوشت مرغ اعلام کرد و افزود: تا کنون میزان کشتار دام  ۲۲هزار و ۷۲۹ رأس گوسفند، بز، بره و بزغاله به میزان ۵۷۴ هزار و ۱۹۵ کیلوگرم، یک هزار و ۴۰۰ رأس گاو و گوساله به میزان ۲۹۷ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم، ۳۲ نفر شتر به میزان ۹هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در کشتارگاه‌های استان گزارش شده است.

وی بیان داشت: همچنین میزان یک میلیون و  ۹۷۵ هزار و ۴۰۴ قطعه طیور به وزن ۲میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۷۴ کیلوگرم در ۳ واحد کشتارگاه انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه ۵۲ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، بیان داشت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تا پایان ماه مبارک رمضان با جدیت کامل در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول