اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کشف بیش از ۸ هزار بوته گیاه خوراکی بن سرخ در باشت / کشف ۲ تن چوب قاچاق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: طی دو هفته گذشته بیش از ۸ هزار بوته گیاه خوراکی بن سرخ از سودجویان در این شهرستان کشف وامحاء شده است.

کشف بیش از ۸ هزار بوته گیاه خوراکی بن سرخ در باشت / کشف ۲ تن چوب قاچاق

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:در باشت  ۸ هزار بوته گیاه خوراکی بن سرخ از ۷ دستگاه خودروی سایپا و پیکان بار و پژو  کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: برای ۷ سودجوی شناسایی شده در این خصوص پرونده تشکیل و مراحل قانونی در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری باشت با اشاره به اینکه با افرادی که با بوته کنی گیاهان دارویی یا خوراکی، قاچاق چوب یا سایر تخلفات جنگل ها و مراتع را به خطر می اندازند برخورد قانونی می شود، تصریح کرد: جریمه هر بوته گیاه بن سرخ  ۳۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار ریال است.

حسینی عنوان کرد: در این مدت ۳۰۰ کیلوگرم زغال و ۲ تن چوب قاچاق در این شهرستان توقیف ودر این زمینه ۵ متخلف شناسایی و ۵ دستگاه خودرو توقیف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت خاطرنشان کرد: پرونده ای در این خصوصی برای متخلفان تشکیل و به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

حسینی بیان کرد: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی این شهرستان با کنترل محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگلی و مرتع در صورتی که محموله از مجوز لازم نداشته باشد طبق قانون قاچاق محسوب خواهد شد و برای متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی ادامه داد: منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضا در شرایط مختلف می توانند نقش مهمی در حفاظت از عرصه های جنگلی ایفا کند.

حسینی تصریح کرد: قاچاق چوب به ازای هر کیلوگرم هیزم تر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هیزم خشک ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زغال نیز ۳ میلیون ریال جریمه دارد.

وی گفت: آلودگی هوا، وقوع سیل، رانش زمین، از بین رفتن گیاهان بومی و گونه های ارزشمند و آسیب به محیط زیست بخشی از پیامدهای قاچاق چوب است که باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم از گسترش این پدیده جلوگیری کرد.

حسینی افزود: جا دارد از تلاش و همکاری رییس دادگستری، دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول