به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت فرماندار ساری که از سوی استاندار مازندران به عنوان جانشین و رئیس هماهنگی کمیتههای اجرایی رویداد بینالمللی ۲۰۲۲ ساری منصوب شد، صبح امروز در جلسه هماهنگی رویداد بینالمللی گردشگری ساری ۲۰۲۲ اظهار کرد: برنامههای هماهنگی برگزاری این رویداد باید به صورت روزانه پیگیری شود.
وی گفت: اقداماتی که از منظر ملی و بینالمللی تعریف شده در کمیتههای تعریف شده باید مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس شورای هماهنگی کمیتههای اجرایی رویداد ۲۰۲۲ افزود: باید مدنظر داشته باشیم که ارتباط بسیار مناسب سیاسی، فرهنگی با کشورهای عضو انجام شود.
وی با اعلام اینکه تبادلات حوزه اقتصادی یکی از اهداف رویداد ۲۰۲۲ باید باشد، گفت: باید برنامهریزی شود که زمینه شکوفایی اقتصادی بعد از این رویداد ایجاد شود.
نوبخت با اعلام اینکه ساری و مازندران ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری دارد،اظهار کرد: از ظرفیت مردم هم باید در این رویداد به صورت مناسب استفاده شود و برای هر روز برگزاری این رویداد برنامه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: باید عرصه عمومی را برای معرفی این رویداد درگیر کنیم و این موضوع در کمیته مردمی میراث به بحث و بررسی گذاشته شود.
* حضور بخش خصوصی پررنگتر شود
در ادامه جواد طالبی شهردار ساری خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این رویداد شد و گفت: نقش بخش خصوصی باید در این زمینه پررنگ شود.
*شهر برای برگزاری رویداد آماده نیست
در ادامه عباس مهدوی کارشناس حوزه گردشگری با اعلام اینکه مردم شهر سازی و حتی استان مازندران در جریان برگزاری این رویداد قرار ندارند، افزود: میزان ورود دستگاههای اجرایی برای برگزاری این رویداد چندان مناسب نبوده است.
وی اضافه کرد: زیرساختهای شهر برای برگزاری این رویداد مناسب نیست، رستورانها و هتلهای باید فعال شده و زمینه تولید و عرضه غذاهای بونی و محلی فراهم شده و بازارهتی محلی در سطح شهرستان و استان باید فعال شود.
مهدوی ادامه داد: شکل ظاهری شهر برای برگزاری این رویداد آماده نیست، ساماندهی تاکسیهای درون شهری و برنامهریزی برای پلیس گردشگری باید در برنامه کاری قرار گیرد.
* انعکاس اخبار رویداد بسیار مهم است
در ادامه عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه برای معرفی این رویداد باید برنامهریزی مناسب داشته باشیم که از طرفیت رسانههای کشورهای عضو اکو استفاده کنیم، گفت: مقدمات کار برای معرفی قابلیتهای مازندران در این کشورها انجام شده است.
وی اظهار کرد: ۹۰ درصد ظرفیتها را در حال حاضر برای انعکاس اخبار در کشورهای عضو اکو باید اختصاص داده شود.
زارع یادآور شد: یک سری اطلاعاتی تهیه شود که پیش از آغاز این رویداد در رسانههای شناخته شده این کشور انتشار داده شود.
انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج