اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مقدمات واگذاری سهام دو خودروسازی کشور به بخش خصوصی در دست انجام است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گزارش وزیر صنعت در نشست امروز این کمیسیون گفت: براساس اعلام وزیر کارهای مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام دو شرکت سهام خودروسازی بزرگ به بخش خصوصی آغاز شده است.

مقدمات واگذاری سهام دو خودروسازی کشور به بخش خصوصی  در دست انجام است

عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست برای ارائه برنامه‌های این وزارتخانه در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: آقای فاطمی امین در این نشست سرفصل‌های کلی برنامه‌های دولت برای پیگیری تحقق شعار سال (تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین) را ارائه کرد که عمده گزارش وی به بخش صنعت خودرو اختصاص یافت و در خصوص سایر بخش‌های صنعت نیز در جلسات آینده بررسی می‌شود.

وی افزود: وزیر صنعت این نکته را مورد تأکید قرار داد که دولت نیز معتقد است دو شرکت خودروسازی را نمی‌توان به صورت دولتی اداره کرد و باید هرچه سریع‌تر این دو بنگاه خصوصی شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اعلام وزیر صنعت، کارهای مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام این دو خودروسازی به بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریتی آنها آغاز شده است.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت نیز گزارشی از برنامه‌های وزارت صنعت برای همکاری‌های مشترک با دیگر کشورها در حوزه صنایع ریلی و هوایی ارائه و تأکید کرد که فعلاً مذاکرات مقدماتی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر جلسات آینده با وزیر صنعت برای بررسی برنامه‌های تحقق شعار سال، هفته آینده نیز میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواهیم بود تا برنامه‌های این معاونت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را دریافت کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول