اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

برنامه وزارت گردشگری برای سواحل آزاد شده/افزایش اعتبار تبصره ۱۸

ضرغامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه بارها تأکید کرد میزان اعتبار تبصره ۱۸ در سال آینده را به‌ هر میزانی که وزارتخانه نیاز داشته باشد افزایش می‌دهند.

برنامه وزارت گردشگری برای سواحل آزاد شده/افزایش اعتبار تبصره ۱۸

به‌گزارش خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست مدیران عامل بانک‌ها با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: حرکت خوبی در زمینه ارائه تسهیلات آغاز شده و اگر بانک‌ها هماهنگی در یک حوزه خاص داشته باشند قطعا آن بخش با تغییرات خوبی همراه می‌شود.

ضرغامی ادامه داد: گردشگری به‌دلیل مزیت نسبی که کشورمان در زمینه فرهنگی، تاریخی، سلامت، اکوتوریسم و... دارد در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته، برنامه تحول رئیس‌جمهوری نیز برای تحول در بخش گردشگری جدی است. اگر بانک‌ها به این بخش توجه کنند قطعا صنعت گردشگری رونق پیدا می‌کند.
وی افزود: استقبال از سفر در نوروز امسال نشان می‌دهد که این حوزه در همه بخش‌ها قابلیت سرمایه‌گذاری‌ و سودآوری بالایی دارد.

ضرغامی تصریح کرد: هتل‌ها و مراکز اقامتی سودآوری بسیار خوبی دارند. حتی تهران که همیشه در ایام نوروز ۲۰ درصد پذیرش داشت و مقصد گردشگری نبود، در نوروز امسال یکی از مقاصد گردشگری بسیار جدی شد. ظرفیت همه هتل‌های بزرگ تهران تکمیل شد. شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند.
وی با اشاره به موانعی که برای توسعه گردشگری وجود دارد، گفت: دنبال رفع موانع هستیم. کار اصلی این وزارتخانه سیاست‌گذاری و هماهنگی بین دستگاه‌هایی است که باید در این حوزه فعال شوند.
ضرغامی افزود: از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت‌های این وزارتخانه اقدامات مشترکی است که می‌توانیم با بانک‌ها انجام دهیم. این نوعی خدمت تاریخی است که می‌تواند هم به‌لحاظ کارشناسی برای بانک‌ها و هم به‌لحاظ آینده اقتصادی کشور به آن نگاه کرد. نگاه‌تان به‌نوعی باشد که خودتان مدعی گردشگری باشید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: یکی از کارهای بنده این است که با سرمایه‌گذاران بزرگ ملاقات کنم و هماهنگی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری این عزیزان را انجام دهم و موانع موجود را رفع کنم. بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را سودآور می‌دانند و می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند. بانک‌ها می‌توانند در زمینه تخصیص تسهیلات بانکی کمک کنند.
وی با تقدیر از زحمات بانک‌ها و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تبصره ۱۸ برای ما پیامدهای خوبی داشت. در دولت نیز مطرح شد که عملکرد و کارنامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملکرد خوبی است. به‌موجب این عملکرد رضایت‌بخش، رئیس سازمان برنامه و بودجه بارها تأکید کرد میزان اعتبار تبصره ۱۸ در سال آینده را به‌ هر میزانی که وزارتخانه نیاز داشته باشد افزایش می‌دهند. 

وی در ادامه با اشاره به عقب‌نشینی ۶۰ متری از سواحل استان‌های شمالی گفت: این بحث را در هیئت‌دولت مطرح کردم که باید برای این بخش برنامه‌ داشته باشیم. خوشبختانه از سوی رئیس‌جمهوری مورد استقبال واقع شد و ما موظف شدیم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه‌و‌شهرسازی نقاطی را برای تأسیسات گردشگری در بخش‌های ساحلی مشخص کرده و آیین‌‌نامه‌ای برای آن بنویسیم و در دولت تصویب کنیم. حالا که سواحل آزادسازی شده باید جایگزینی برای آن در نظر گرفت.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: طرح‌های گردشگری در سراسر کشور تنوع بالایی دارد، دنبال نوآوری و خلاقیت در عرصه‌های متنوع در این حوزه هستیم. حتی یک شهربازی خوب می‌تواند بسیار برای مردم جذاب باشد.
وی ادامه داد: ما در این زمینه ظرفیت‌های بالایی داریم. فقط باید نگاه را عوض کرد تا عقب‌ماندگی‌های جبران شود. باید بزرگان کشور را همفکر کنیم، این حوزه، حوزه مهمی خواهد شد. امیدوارم اوضاع گردشگری در سال آینده از وضعیت فعلی نیز بهتر باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول