اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ذخایر ژنتیکی گوشت کشور به سلاخ‌خانه‌ها فرستاده می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دامداران عملا به فلاکت کشیده شده‌اند، گفت: 20 درصد ذخایر ژنتیکی کشور به سلاخ‌خانه‌ها فرستاده می‌شوند و سازمان پشتیبانی امور دام عملا به مانعی برای توسعه این بخش تبدیل شده است.

ذخایر ژنتیکی گوشت کشور به سلاخ‌خانه‌ها فرستاده می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اقدام عملی برای تحقق شعار سال، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار از دولت انتظار می‌رود.

وی افزود: دستگاه‌های ذی ربط سازوکاری طراحی کنند که متقاضی کسب و کار ظرف یک هفته پاسخ بگیرد و عدم پاسخگویی نیز هزینه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر طی یک تا دو سال به درخواست‌های مجوز پاسخ داده می‌شود که بعضا توجیه اقتصادی این طرح‌ها نیز از بین می‌رود.

صفایی تأکید کرد: وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امسال فضای کافی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت دام و طیور کشور اشاره کرد و گفت: دامداران عملا به فلاکت کشیده شده‌اند؛ 20 درصد ذخایر ژنتیکی کشور به سلاخ‌خانه‌ها فرستاد می‌شود و سازمان پشتیبانی امور دام عملا به مانعی برای توسعه این بخش تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی عملا به محلی برای رانتخواری و حرام‌خواری تبدیل شده است، اما دریغ از یک تذکر! در این خصوص سؤال از وزیر جهاد کشاورزی آماده شده و دنبال خواهد شد.

صفایی در ادامه خطاب به دولت اظهار داشت: توجه ویژه به بانوان خانه‌دار به منظور تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری مورد توجه جدی باشد و برخورد خلاف عفت با بانوان در ورزشگاه مشهد پیگیری و با آن برخورد شود تا دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس در ادامه با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه اقدامات هوشمندانه و کاربردی در چند ماه اخیر داشته است،‌ تصریح کرد: اما این اقدامات در رابطه با مسائل مالی بازدارندگی نداشته است که نمونه آن وضعیت سازمان تعاون روستایی است.

وی تأکید کرد: تا زمانی که 4 نفر خیانت‌کار و دزد در میدان امام خمینی(ره) به سینه دیوار گذاشته نشوند، این مجازات‌ها بازدارنده نخواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول