اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چرخابی: شاگردان نویدکیا باید مراقب دراگان باشند/سپاهان می‌تواند با الدحیل برای سرگروهی رقابت کند

کارشناس فوتبال ایران گفت: مهاجم صرب پاختاکور می‌تواند از کوچکترین فرصت گل بسازد و اگر خط دفاع سپاهان مانند بازی با صنعت نفت باشد، به مشکل می‌خورند.

چرخابی: شاگردان نویدکیا باید مراقب دراگان باشند/سپاهان می‌تواند با الدحیل برای سرگروهی رقابت کند

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه سپاهان با برد 4 بر2 مقابل صنعت نفت آبادان راهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد، اظهار داشت: این نتیجه درخانه صنعت نفتی که نسبت به قبل احیا شده، واقعا امیدبخش بود. من در این بازی نکات مثبت خوبی دیدم و البته نکات منفی هم در آن وجود داشت داشت.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: تیم محرم نویدکیا در این بازی کاملا هدفمند کار کرد. او تیمش را به دو بخش 5 نفره تقسیم کرده بود. در خط دفاعی 4نفره، امید نورافکن و دانیال اسماعیلی برخلاف گذشته کمتر نفوذ داشتند که مشخص بود بر اساس دستورالعمل کادر فنی است. محمد کریمی هم کمتر در حالت تهاجم قرار می‌گرفت و این 5 نفر تقریبا فرصت ضدحمله را از حریف می‌گرفتند.

وی با اشاره به بخش هجومی سپاهان تصریح کرد: 5عنصر تهاجمی تیم هم مشخصا در جلو دستورات را اجرا و آزادانه به کارهای هجومی می‌پرداختند. به همین خاطر دیدیم که آمار خلق موقعیت و گلزنی در سپاهان بالاتر رفت و بازیکنان این تیم از موقعیت‌ها هم به خوبی استفاده کردند.

چرخابی در تشریح نکات منفی این بازی عنوان کرد: با همه این اوصاف بر اساس آمار نیمه اول هر دو تیم 6موقعیت داشتند و این برای زمانی بود که صنعت نفت هنوز به گل نرسیده بود. دیدیم که خط دفاع سپاهان هنوز آسیب پذیر است. در نیمه دوم هم صنعت نفت موقعیت سازی داشت و دو گل به ثمر رساند. در واقع سپاهان در فاز هجومی خیلی خوب کار می‌کند اما هنوز در کار دفاع تیمی مشکل دارد.

وی افزود: سپاهان دربازی‌های آسیایی باید هوشیارتر باشد. تیم پاختاکور بازیکن خوبی به نام دراگان (چران) دارد که گلزن اول آن‌هاست. این مهاجم صرب می‌تواند کوچکترین فرصت را به گل تبدیل کند و اگر خط دفاع سپاهان عملکردی مانند بازی با صنعت نفت داشته باشد به مشکل می‌خورد.

کارشناس فوتبال در مورد امید به صعود سپاهان از گروه D عنوان کرد: صددرصد امید به صعود وجود دارد. البته سپاهان باید بازی اول را با برد پشت سر بگذارد. پاختاکور درلیگ ازبکستان در 4 بازی 5 گل زده و یک گل دریافت کرده، با 10امتیاز به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد. این آمار نشان می‌دهد پاختاکور تیمی متعادل و خطرناک است. با اینحال میانگین سنی آن‌ها بالاست. با توجه به شرایط آب و هوایی عربستان که برای تیمی از منطقه سردسیری سختی بیشتری دارد، اگر سپاهان بتواند حریف را خسته کند نتیجه خوبی خواهد گرفت.

چرخابی گفت: التعاون تیمی متوسط در عربستان است و شاید شرایط جالبی نداشته باشد. سپاهان اگر روی این دو تیم برای برد حساب کند و نتیجه لازم را بگیرد، گام بزرگی برای صعود برداشته است. الدحیل قطر تیم قوی‌تری نسبت به دو حریف دیگر است و به اعتقاد من رقابت سرگروهی می تواند بین سپاهان و این تیم باشد به شرط اینکه نماینده کشورمان فکورانه بازی کند.

وی افزود: اگر قرار باشد مدام پرس از جلو داشته باشیم و حمله کنیم، اشتباه است. باید حساب شده و هوشمندانه بازی کرد. مقابل صنعت نفت تفکر نویدکیا خوب بود و دیدیم که سپاهان بر خلاف همیشه توپ و زمین را به حریف داد و سعی کرد روی ضدحمله‌ها موقعیت سازی کند. این بازی در واقع تمرین خوبی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول