اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آزمایش بی سر و صدای موشک ابرفراصوت آمریکا از بیم روسیه

آمریکا ماه مارس یک موشک ابرفراصوت آزمایش کرد اما برای پرهیز از تشدید تنش‌‌ها با روسیه به مدت دو هفته این موضوع را محرمانه نگه داشت.

آزمایش بی سر و صدای موشک ابرفراصوت آمریکا از بیم روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،  در حالی که تنش‌های کشورهای غربی با روسیه بر سر بحران اوکراین ادامه دارد، اقدام آمریکا در آزمایش موشک ابرفراصوت خبرساز شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» روز سه شنبه (امروز) گزارشی به نقل از «یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)» منتشر کرد و در آن از اقدام بی سر و صدای واشنگتن در آزمایش یک موشک ابرفراصوت خبر داد.

طبق این گزارش، «ایالات متحده اواسط ماه مارس با موفقیت یک موشک ابرفراصوت آزمایش کرد اما با توجه به اینکه رئیس‌جمهور جو بایدن قصد داشت برای سفر به اروپا برود، به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها با روسیه به مدت دو هفته این موضوع را محرمانه باقی گذاشت.

مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، گفت که آمریکا این موشک ابرفراصوت را با بمب‌افکن بی‌-52 در ساحل غربی خود آزمایش کرد. به گفته او، این اولین آزمایش موفق نسخه موشک ابرفراصوت ساخت شرکت «لاکهید مارتین» بوده است.

این مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان خبر داد، موشک ابرفراصوت در ارتفاع ۶۵ هزار فوتی شلیک شد و بیش از ۳۰۰ مایل برای اصابت به هدف از پیش تعیین شده پرواز کرد.

شبکه سی‌ان‌ان در گزارش خود نوشت: «آزمایش (این موشک ابرفراصوت) چند روز بعد از اقدام روسیه در استفاده از موشک ابرفراصوت خودش در جریان تجاوز به اوکراین انجام شد».

روسیه اوایل ماه مارس اعلام کرد که با موشک ابرفراصوت «کینژال» به انبار مهمات ارتش اوکراین در غرب این کشور حمله و آن را نابود کرد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به دنبال اقدام روسیه در شلیک موشک ابرفراصوت در اوکراین گفته بود که این اقدام «اقدام تغییردهنده معادله بازی» در حمله به اوکراین نخواهد بود و چند روز بعد هم «جان کربی» سخنگوی پنتاگون گفته بود: «سخت است بتوان توجیه دقیق این اقدام (استفاده روسیه از موشک کینژال در اوکراین) را فهمید».

رسانه‌ای شدن اقدام آمریکا در آزمایش موشک ابرفراصوت و محرمانه نگه داشتن آن در شرایطی صورت گرفته که پیش از این واشنگتن آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید موسوم به «مینوت‌مَن ۳» را به تعویق انداخته بود. جان کربی سخنگوی پنتاگون آن زمان در توضیح چرایی تعویق این آزمایش گفته بود، آمریکا قصد ندارد فعالیت‌هایی انجام دهد که موجب سوءتفاهم بیشتر با روسیه شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول