اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تبریک چین و روسیه به «اوربان» بابت پیروزی در انتخابات مجارستان

پکن و مسکو پیروزی حزب حاکم مجارستان در انتخابات پارلمانی را تبریک و درخصوص تعمیق روابط ابراز امیدواری کردند.

تبریک چین و روسیه به «اوربان» بابت پیروزی در انتخابات مجارستان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، پکن و مسکو روز دوشنبه پیروزی حزب «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در انتخابات پارلمان این کشور را تبریک گفتند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» اوربان به‌عنوان یکی از مخالفان تحریم‌های روسیه، ضمن سخنرانی بعد از  پیروزی قاطع در انتخابات پارلمان مجارستان گفت، رقیب او در این مدت در واقع «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «بوروکرات‌های بروکسل» و رسانه‌های غربی بودند که علیه او جوسازی می‌کردند.

او در این‌باره گفت:‌ «ما این پیروزی را تا آخر عمرمان به یاد خواهیم داشت زیرا باید علیه شمار زیادی از رقبا مبارزه می‌کردیم. هرگز هم‌زمان این تعداد رقیب نداشتیم».

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه پیروزی حزب اوربان در انتخابات را تبریک گفته و درخصوص تقویت همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر «لی که‌چیانگ» نخست‌وزیر چین نیز در پیام تبریکی برای اوربان نوشت، پکن و بوداپست از دوستی عمیقی بهره‌مند بوده و طی سال‌های اخیر روابط دوجانبه در سطح بالایی تداوم یافته‌اند.

هفته گذشته بود که اوربان در واکنش به انتقادات زلنسکی به‌خاطر عدم تبعیت از تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت، «مجارستان، طرف مجارستان است» و منافع خود را بر منافع اوکراین یا روسیه مقدم می‌داند.

پیش‌تر نیز «پیتر زیجارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان ۹ اسفند اعلام کرد کشورش به اوکراین سلاح ارسال نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول