اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاهش ۷۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: فوتی‌های تصادفات در نوروز ۱۴۰۱ در محور‌های مواصلاتی استان ۷۱ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش ۷۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار «ناصر فرشید» فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در نوروز امسال تردد‌ها در خراسان‌جنوبی ۵۱ درصد افزایش داشته، اظهار داشت: ۵ میلیون تردد در تعطیلات نوروزی را شاهد بودیم که افزایش ورودی و خروجی‌ها ی استان نیز ۶۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به این که امسال تعداد فوتی‌های تصادفات ۸ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۸ نفر بوده ۷۱ درصد کاهش داشته، یادآور شد: با وجود ۲ سال ممنوعیت تردد‌ها، خوشبختانه با همراهی مردم امسال با وجود افزایش تردد‌ها، حوادث کمتری داشتیم.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از توقیف بیش از ۸۰۰ خودرویی که ۲ تخلف حادثه‌ساز را داشتند خبر داد و تصریح کرد: در تعطیلات نوروز تمرکز پلیس بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بوده که با بیش از ۸ هزار تخلف حادثه‌ساز که ۷۳ درصد افزایش نیز داشته برخورد و اعمال قانون شده است.

فرشید عنوان کرد: بیشترین تخلفات با ۲۷ درصد مربوط به عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز و انحراف به چپ بوده که ۵۲ درصد واژگونی خودرو‌ها و خروج از محور را داشتیم که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین عدم مدیریت زمان سفر از سوی راننده‌ها بوده است.

وی همچنین در خصوص محور‌های پرتردد استان، گفت: بیشترین تردد مربوط به محور زاهدان، نهبندان، بیرجند و قاین و همچنین محور راور، دیگ‌رستم و دیهوک بوده و متأسفانه تصادفات و فوتی‌ها هم بیشترین در این دو محور بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی در ادامه به جانفشانی کارکنان پلیس در خصوص نجات جان کودک اشاره کرد و گفت: همچنین طی ۲ تماس مردمی مأموران پلیس به ۲ نفر از هموطنان را که در جاده‌های استان دچار مصدومیت شده و جان آن‌ها به خطر افتاده بود توسط مأموران امدادرسانی شد.

فرشید در پایان از مردم خواست با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شلوغی ساعات و دقایق منتهی به اذان مغرب، قوانین و مقررات را رعایت و با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی تردد‌های برون و درون‌شهری خود را به لحظات نزدیک به افطار موکول نکنند تا شاهد افزایش حجم ترافیک و بروز حوادث نباشیم.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول