اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌های کرمان/ ۱۴۷ مددجوی زندانی چشم‌انتظار حمایت خیران

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در 23 شهرستان استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌های کرمان/ ۱۴۷ مددجوی زندانی چشم‌انتظار حمایت خیران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد دیه استان کرمان طی دو دهه فعالیت خود زمینه آزادی ۴ هزار و ۱۳۷ مددجوی جرایم غیرعمد را با صرف ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فراهم کرده است.

وی گفت: ۷۲۳ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد استان کرمان با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه از زندان آزاد شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به تشکیل ستاد دیه در استان کرمان از سال ۱۳۸۰ افزود: ستاد دیه استان سال موفقی را در جذب کمک‌های خیران و آزادی زندانیان داشته و در مجموع زمینه آزادی ۳۲۶ مددجوی جرائم غیرعمد فراهم شده و‌ در مجموع طی سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان پرداخت شده که رقم بی‌سابقه‌ای به شمار می‌رود.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه میزان کمک‌های مردمی در این حوزه طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل آن ۲۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: ۳ میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت شده است.

وی به برگزاری ۲۴ جشن گلریزان در استان کرمان طی سال گذشته اشاره و ابراز کرد: از آذرماه سال گذشته چهار مرحله آزادی زندانیان در مکتب شهید سلیمانی انجام و تعدادی آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، هم‌اکنون ۱۴۷ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد دو نفر دیه بدهکار، ۸۱ نفر بدهکار مالی و ۵۶ نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و ۸ نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه وارد زندان شده‌اند.

موسوی‌قوام عنوان کرد: برای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد حاضر در زندان‌های استان کرمان به حدود ۱۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی یادآور شد: جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در ۲۳ شهرستان استان کرمان برگزار می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان ورودی مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها به دلیل مهریه را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه زوجین با کوچکترین اختلافی در زندگی به دنبال طلاق می‌روند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول