اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مصر، تل‌آویو را به توقف تنش‌ها فراخواند

وزارت خارجه مصر اقدامات تنش‌زای اخیر رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم کرد و خواستار توقف آن شد.

مصر، تل‌آویو را به توقف تنش‌ها فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف هتک حرمت مسجدالاقصی بویژه در ماه مبارک رمضان و اعیاد مسیحی و یهودی شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، احمد حافظ در اظهارات خود به ادامه یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تحت حمایت پلیس این رژیم به علاوه ادامه هدف گرفتن شهروندان فلسطینی اشاره کرد.

وی در ادامه بر ضرورت عدم ورود به «چرخه تنش» که مانع از ثبات مطلوب می‌شود و فضای متشنج را تقویت می‌کند، تأکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین بر اهمیت تعهد به قوانی بین‌المللی برای حفاظت از شهروندان فلسطینی و توقف تجاوزها به مسجدالاقصی و سایر مقدسات دینی تأکید کرد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد دوشنبه (امروز) از درگیری و هجوم نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به مراسم ماه رمضان و روزه‌داران مسلمان در «باب‌العمود» و محوطه مسجدالاقصی خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای مخفی پلیس و اسب‌سوار، و همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با تجهیزات کامل به فلسطینیان بی‌دفاع حمله کرده و سعی در برهم زدن مراسم ماه رمضان داشتند. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای خود دستور داده برای عملیات «نگهبان دیوارها ۲» آماده شوند.

نگهبان دیوارها، اسم عملیات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی (۲۰۲۱) علیه نوار غزه است. گروههای فلسطینی نیز در مقابل، عملیات خود را «سیف القدس» نامیدند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول