اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جهاد آبرسانی به روستاها در دولت سیزدهم/ قرارگاه امام حسن(ع) به ۳۴۹ روستای کرمانشاه آبرسانی می‌کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در بحث آبرسانی همزمان با استقرار دولت سیزدهم شاهد تشکیل جهاد آبرسانی در وزارت نیرو بودیم. به همین منظور در استان کرمانشاه قرارداد آبرسانی به ۳۴۹ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۱۴ میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است.

جهاد آبرسانی به روستاها در دولت سیزدهم/ قرارگاه امام حسن(ع) به ۳۴۹ روستای کرمانشاه آبرسانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی رضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در آغاز مراسم عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی به ۲۹ روستای استان کرمانشاه با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: متاسفانه استان کرمانشاه امسال با کاهش بارندگی مواجه شد که در شهرستان کرمانشاه این میزان به ۴۰ درصد رسید.

وی گفت: در بحث آبرسانی همزمان با استقرا دولت سیزدهم شاهد تشکیل جهاد آبرسانی در وزارت نیرو بودیم. به همین منظور در استان کرمانشاه قرارداد آبرسانی به ۳۴۹ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۱۴ میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: اعتبارات حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه در سال گذشته با یک جهش بسیار مناسب به یک‌هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان رسید که ۸۸۰ میلیارد آن تخصیص پیدا کرد.

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه، افزود: خوشبختانه با وجود عمران و آبادانی‌های انجام شده شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم همچنین با آبادانی روستاها شاهد آبادانی شهرها نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شرکت آبفا استان در سال ۱۴۰۰ آبرسانی به ۴۶۰ روستا را آغاز کرد که تاکنون آبرسانی به ۱۸۰ روستا از این تعداد به پایان رسیده و تا پایان سال مالی شاهد آبرسانی به دیگر روستاها خواهیم بود.

گفتنی است، با بهره‌برداری از این سه پروژه آبرسانی اهالی ۲۹ روستای شهرستان‌های کرمانشاه و سنقرو کلیایی با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۱۸۰ نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

میزان اعتبار این پروژه‌ها ۴۹ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی استان تامین شده است.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول