اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو در وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح وزارت صمت برای مقابله با کالاهای قاچاق و تقلبی، گفت: از فردا طرح جمع‌آوری باتری و کمک فنر‌های قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد آغاز می‌شود.

آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی  لوازم یدکی خودرو در وزارت صمت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه دومین جلسه از سلسله‌ نشست‌های ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی با محویت لوازم یدکی خودرو در جمع خبرنگاران، گفت: کار جدیدی را وزارت صمت با همکاری ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز برای مقابله با کالاهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد آغاز شده و همه دستگاه‌های از جمله وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اصناف، تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان برای به ثمر رسیدن مبارزه با  کالاهای قاچاق و تقلبی با وزارت صمت همکاری می‌کنند.

وی افزود: در اولین مرحله این طرح مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد لوازم یدکی خودرو آغاز شده که برای این منظور سه اقدام در دستور کار قرار گرفته است . 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در اقدام اول براساس اینکه از قبل اعلام شده بود که باتری و کمک فنر خودرو باید دارای کد رهگیری باشد  و اگر این کالاها قاچاق یا تقلبی باشند از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود، بنابراین از فردا عملیات جمع‌آوری کمک فنر و باتری قاچاق و تقلبی در چند استان آغاز خواهد شد و به تدریج در تمام استان‌ها این کار جلو خواهد رفت. 

وی بیان داشت: اقدام دوم وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت افزایش جریان شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت است که براین اساس تعدادی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی در این سامانه ثبت کرده‌اند و در حال ثبت صورتحساب هستند و بر تسریع و تکمیل این کار تاکید می‌کنیم. 

فاطمی امین بیان داشت: در صورتی که کالاهایی که کد رهگیری در جریان شفافیت کالا دریافت نکنند و صورت‌حساب‌های آنها در سامانه جامع تجارت ثبت نشود عملا این کالاها، کالاهای تقلبی و قاچاق به شمار خواهند رفت. 

وی افزود: سومین محور مورد تاکید وزارت صمت در این زمینه انتظام بخشی، ساماندهی و حرفه‌ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی است.

وزیر صمت اظهار داشت: در حال حاضر پراکندگی بسیار زیادی وجود دارد که کنترل را مشکل می‌کند، بنابراین در تکمیل جریان شفافیت کالا و در تکمیل مقابله در سطح عرضه و ردیابی گلوگاه‌های اصلی در نظر داریم تا  شبکه توزیع لوازم یدکی خودرو را حرفه‌ای، شناسنامه‌دار و مسئولیت پذیر کنیم تا قطعات با اصالت عرضه شود.

علی مویدی خرم‌آبادی نیز گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی رییس جمهور در بحث مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز ، وزارت صمت به عنوان عضو اصلی ستاد که بخش اعظمی از این مبارزه را بر عهده دارد، اقدامات جدی انجام شده است. 

رئیس ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز افزود: بحث سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرایی شدن مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی، غیراستاندارد و بی‌کیفیت آغاز شده و در جلسه امروز نیز تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است و مقرر شد تا کارگروه‌ها و کمیته‌هایی تشکیل شود و این کارگروه‌ها و کمیته‌ها از امروز کارهایشان را آغاز می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه کالاهای قاچاق در بخش لوازم یدکی خودرو، امنیت و جان شهروندان ما را به خطر می‌اندازد، در آینده نزدیک پالایش جدی در سطح عرضه از بحث تفکیک کالای قاچاق و اصلی انجام می‌شود و در سال جاری با عزم و اراده همه دستگاه‌ها و هدایت وزارت صمت و ستاد این کار انجام می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول