اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از ممنوعیت سوارکردن افراد در قسمت بار و صندوق عقب تا گذاشتن سبزه روی سقف/ حضور مأموران در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها

در روز سیزدهم فروردین مأموران پلیس در آماده‌باش کامل بوده تا علاوه بر مدیریت ترافیکی و تسهیل در تردد، امنیت و آرامش را برای مردم تأمین کنند.

از ممنوعیت سوارکردن افراد در قسمت بار و صندوق عقب تا گذاشتن سبزه روی سقف/ حضور مأموران در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها

گروه انتظامی خبرگزاری فارس‌ _ مریم عرب انصاری: امروز سیزدهم فروردین روز طبیعت است؛ روزی که طبق رسمی دیرینه مردم ایران‌زمین به دامان طبیعت می‌روند تا آخرین روز عید را در کنار سبزه و آب روان چشمه‌ها و جویبارها بگذرانند.

 در این بین، ماموران ناجا اعم از پلیس راه، راهور و انتظامی‌ در کنار مردم بوده تا علاوه بر مدیریت تردد و ایجاد انضباط ترافیکی، امنیت، آرامش و آسایش مردم را در روز طبیعت تأمین کنند.

آماده باش ۱۰۰ درصدی مأموران پلیس در روز طبیعت/تامین امنیت شهروندان در دستور کار

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آماده باش صد درصدی ماموران پلیس در روز طبیعت خبر داد و اظهار داشت: تدابیر و ملاحظات لازم در حوزه ترافیکی و انتظامی اندیشیده شده است تا شهروندان بتوانند روز طبیعت را با آرامش و امنیت سپری کنند.

 سردار حسین رحیمی در این جلسه با تاکید بر اینکه همه تمهیدات و تدابیر و ملاحظات لازم برای استقرار امنیتی مطلوب برای اینکه شهروندان محترم در پایتخت بتوانند تعطیلات آرامی را سپری نمایند، اندیشیده شده است ، بیان داشت: از قبل از شروع تعطیلات نوروزی تا پایان آخرین روز از تعطیلات نوروزی پلیس در آماده باش کامل قرار دارند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه در روز طبیعت نیز با آمادگی کامل پلیس آماده انجام وظیفه است تصریح کرد: برای تامین امنیت و آرامش کامل شهروندان در روز طبیعت همه یگان های انتظامی و ترافیکی در آماده باش کامل هستند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: لازم است شهروندان گرامی با رعایت دقیق ملاحظات پیشدستانه و پیشگیرانه، امکان دستبرد و سرقت سارقان را کاهش دهند چرا که بطور حتم رعایت برخی نکات به ظاهر کوچک از جمله زدن قفل پدال می تواند تاثیر بسزایی در کاهش سرقت خودرو داشته باشد.

استفاده از قسمت بار برای جابجایی افراد ممنوع / از سه چرخ برای تردد استفاده نشود

سرهنگ محمد رازقی‌ معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ  از رانندگان و شهروندانی که می‌خواهند به بوستان ها و پارک ها مراجعه کرده یا به خارج از شهر رفته و طبیعت را در خارج و اطراف از شهر سپری کنند در خواست کرد که ایمنی سفر و تردد در روز طبیعت را بیش از پیش مد نظر قرار دهند تا خدای ناکرده حادثه ای برای فرد یا خانواده‌ها رخ ندهد.

وی گفت : بعضا مشاهده می‌شود که در قسمت بار وسایل نقلیه باربری مانند وانت بار و کامیونت نفراتی نشسته و از آن قسمت برای حمل مسافرین و افراد استفاده می‌شود که این اقدام بسیار خطرناک بوده و رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که تمام مسئولیت آن به عهده راننده بوده و در صورت بروز هرگونه اتفاق راننده باید پاسخگو باشد.

سرهنگ رازقی افزود: برخی مواقع نیز از پشت وانت بار و گاهی از سه چرخ برای جابجایی افراد در مسیر های طولانی استفاده می شود که این سه چرخ ها به هیچ عنوان مصوب و ایمن نیستند؛ همچنین استفاده از موتورسیکلت به صورت غیر استاندارد و جابجایی نفرات بیش از ظرفیت این وسیله نقلیه که گاها به چندین نفر نیز می رسد از نظر قوانین ممنوع بوده و ممکن است خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

سرهنگ رازقی بیان داشت : برخی رانندگان بیش از حد ظرفیت خودروهای خود استفاده کرده و اقدام به جابجایی افراد بیش از حد در خودروی خود می کنند یعنی داخل یک سواری که مثلا ظرفیت آن 4 نفر است بیش از حد مجاز آن مسافر و افراد را سوار کرده که همگی این موارد باعث پایین آمدن ایمنی تردد شده و خدای ناکرده اگر تصادفی اتفاق بیافتد تلفات جانی و مالی و جراحات را شدت می‌دهد.

رازقی گفت: در بحث عدم توقف در حاشیه راهها و بزرگراهها پلیس باره و بارها این موارد را هشدار داده است که این توقفات بسیار خطرناک بوده و رانندگان باید در جای مناسب و محل هایی که از قبل برای توقف آنها مشخص شده است پارک کرده و از تردد در حاشیه بزرگراهها جدا خودداری نمایند چرا که احتمال برخوردهای شدید در این گونه موارد بسیار بالاست؛ همچنین عابرین پیاده توجه داشته باشند بدلیل خلوتی معابر و سرعت های بالا از تردد در عرض معابر مخصوصا معابر بزرگراهی جدا پرهیز کرده و تنها از پلهای هوایی و پل عابر پیاده برای رفتن به سمت دیگر استفاده کنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: توصیه پلیس راهوردر روز طبیعت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی و توجه و دقت به ظرفیت وسیله نقلیه و عدم استفاده از قسمت بار برای جابجایی نفرات و عدم استفاده از سه چرخ جهت تردد و حمل نفرات می باشد که با رعایت این موارد روز طبیعتی این و بدور از حوادث و سوانح ترافیکی باشیم.

گذاشتن سبزه روی سقف یا صندوق عقب مغایر قانون است/ ریختن زباله در سطح راه ممنوع

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اشاره به تمهیدات پلیس راهور انتظامی برای مدیریت ترافیکی در روز سیزدهم فروردین در توصیه‌ هایی به رانندگان اظهار داشت: یکی از اقدامات در این روز گذاشتن سبزه بر روی سقف یا صندوق عقب یا درب موتور خودروها بوده که حین حرکت به سطح راه‌ها می‌افتد؛ هموطنان عزیز آگاه باشند که این اقدام به ظاهر خوشایند مغایر با قوانین و مقررات بوده و ریختن هر چیزی در سطح راه ممنوع و دارای جریمه است.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: این اقدام افزون بر اینکه محیط زیست را آلوده می‌کند، احتمال لغزندگی، انحراف و تغییر مسیر و ترمز ناگهانی از سوی برخی خودروها و ایجاد بی‌نظمی و تصادف را نیز در بر دارد.

سرهنگ جهانی گفت: یکی از کارهایی که در این روز تعداد معدودی از رانندگان انجام می‌دهند، سوار کردن سرنشینان در صندوق عقب و حتی قسمت بار وانت‌ها است. این موضوع نیز افزون بر مغایرت با مقررات، در ترمزهای ناگهانی ، حین گردش در پیچ‌ها ، دور زدن در میادین یا در ترمز کردن‌های ناگهانی می‌تواند بدترین صدمات جسمی را به سرنشینان آنها وارد سازد، به‌نحوی که واژگونی یک دستگاه وانت که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد تعداد کثیری از هموطنان مجروح و فوت شدند.

معاون اجتماعی پلیس راهور در خصوص استفاده از موتورسیکلت توسط برخی از هموطنان اظهار داشت: توصیه ما به خانواده‌هایی است که بوسیله موتورسیکلت اعضای خانواده را برای گردش و تفریح در چنین روزی جابجا می‌کنند و بعضاً دو، سه یا چهار نفر سوار بر موتورسیکلت می‌شوند.

وی افزود: این موضوع افزون بر اینکه مغایرت قانونی با ظرفیت موتورسیکلت دارد، باعث به هم خوردن تعادل و واژگونی و صدمات جسمی سخت و غیرقابل جبران به‌ویژه برای کودکان هم می باشد، ضمن اینکه ترمز موتورسیکلت در چنین شرایطی هیچ نوع کارایی نخواهد داشت.

سرهنگ جهانی گفت: پیشنهاد ما به خانواده‌ها این است که از بوستان‌ها و تفرجگاه‌های نزدیک منزل استفاده کنند تا مجبور به استفاده از موتورسیکلت با چنین شرایطی نگردند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: از توقف‌های سدمعبری در نزدیک تفرجگاه‌ها یا در معابر داخلی بوستان‌ها خودداری شود که این امر منجر به شکل‌گیری ترافیک سنگین در داخل و معابر مجاور آنها و اتلاف وقت هموطنان نشود.

انتهای پیام/202

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول