اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قانونمند شدن فضای مجازی مانع قربانی شدن مردم می‌شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی مجلس گفت: قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست بلکه این قانونمند شدن باعث می‌شود تا جلوی سودجویی عده‌ای خاص و قربانی شدن و ضرر و زیان اکثریت مردم گرفته شود.

قانونمند شدن فضای مجازی مانع قربانی شدن مردم می‌شود

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیت برای فروش موادمخدر، اسلحه و مشروبات الکلی در فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک فضای گسترده و همانند یک شمشیر دولبه است که هم می‌توان از آن استفاده خوب داشت و هم استفاده بد.

وی افزود: ارتباط اشخاص در سراسر دنیا با یکدیگر از جنبه مثبت فضای مجازی است، اما سوءاستفاده‌هایی که عده‌ای برای کسب منافع شخصی به قیمت ضرر زدن به دیگران دارند از تبعات منفی آن است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این تعدادی از کشورها از طریق فضای مجازی به دنبال تحمیل فرهنگ مدنظر خود به دیگر ملت‌ها و نیز آسیب زدن به جوامع مختلف از نظر اخلاقی هستند.

نوباوه خاطرنشان کرد: قانونمندی فضای مجازی در بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی و امریکا وجود دارد و در این کشورها و همچنین کشورهای دیگر در فضای مجازی هم همانند فضای حقیقی در مورد اقدامات افراد جرم‌انگاری صورت می‌گیرد وحکم صادر می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما فضای مجازی هنوز قانونمند نشده و این مسئله زمینه سوءاستفاده عده‌ای سودجود را فراهم کرده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت علیه افراد نیست، بلکه جلوی سودجویی عده‌ای خاص و وارد آمدن ضرر و زیان و خسارت به اکثریت جامعه را می‌گیرد. 

نوباوه خاطرنشان کرد: در مورد جرم‌هایی که در فضای مجازی در داخل کشور انجام می‌شود، شاید بتوان کاری کرد اما در مورد جرائمی که در خارج از مرزها مدیریت می‌شود و مردم ما قربانی آن می‌شوند، به دلیل این فقدان قانون در شرایط فعلی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و این مسئله قانونمند کردن فضای مجازی را بیش از پیش به ما گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول