اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بسیج اساتید: ۱۲ فروردین، تجلی اراده ملی در استقرار جمهوری اسلامی است

بسیج اساتید با صدور بیانیه‌ای، ۱۲ فروردین سالروز تأسیس نظام مقدس «جمهوری اسلامی» را گرامی داشت.

بسیج اساتید: ۱۲ فروردین، تجلی اراده ملی در استقرار جمهوری اسلامی است

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه ای به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین تاکید کرد: یوم الله ۱۲ فروردین، تجلی و تحقق اراده ملی در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرآغاز حکومت مستضعفین است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"۱۲ فروردین، جز مهمترین، پربرکت ترین و تعیین کننده ترین روزهای تاریخ ماست" .
مقام معظم رهبری

در تاریخ تحولات سیاسی معاصر، نظام مردمسالاری دینی برای اولین بار در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به مثابه روشی جدید، سبکی بدیع و نظامی کارآمد در حکمرانی، به سایر ملل آزادیخواه و عدالتجو و به ویژه ملل مستضعف و مسلمان ارائه شد که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات نهضت های آزادیبخش بوده و موجب تحکیم و تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل امپریالیسم بین الملل و استکبار جهانی گردید.

بنابراین یوم الله ۱۲ فروردین، تجلی و تحقق اراده ملی در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرآغاز حکومت مستضعفین است که حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) آن را روز "امامت امت" ، "فتح و ظفر ملت" و "نخستین روز حکومت الله" نامیدند.

امام عظیم الشان با مجاهدت ملت، طرحی نو در انداخته و نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کردند که به تعبیر سردار جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، " جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها می مانند. اگر دشمن این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص)".

نهضت استادی بسیج به عنوان فرزندان فرهیخته ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی، این روز بزرگ را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و توده های عموم مردم عزیز، تبریک و تهنیت عرض نموده و در طلیعه سال اول قرن جدید شمسی، تعهد می دهد با تمام دانش، تجربه و توان در راه صیانت از آرمانها و  دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشیده و در جهت اعتلا و اقتدار علمی کشور و تحقق شعار حکیمانه سال "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین" همراه و هم افزا با قوای سه گانه، نهادها، سازمانها و دستگاهها، مجاهدانه تلاش و جهاد خواهد نمود. انشاالله الرحمن.

سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

۱۲ فروردین ۱۴۰۱

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول