اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحریم‌های جدید عربستان سعودی در رابطه با یمن

عربستان سعودی ۲۵ فرد و نهاد خارجی را به اتهام کمک مالی به انصارلله در فهرست تروریسم خود قرار داد.

تحریم‌های جدید عربستان سعودی در رابطه با یمن

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس امنیت دولتی عربستان اعلام کرد که ۲۵ فرد و نهاد خارجی را به اتهام دست داشتن در تسهیل عملیات‌های مالی برای جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریسم خود قرار داده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» ادعا شده است این افراد و نهادهای مذکور به عنوان یک شبکه بین‌المللی با هدف بی‌ثبات‌کردن اوضاع در یمن و با حمایت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کردند.

در این فهرست عربستان سعودی نام  ۱۰ فرد و ۱۵ شرکت آمده که فعالیت شرکت‌های تحریم‌شده اغلب در زمینه صرافی، تجارت مواد غذایی بوده است. نام دو کشتی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان نام سه فرد یمنی، دو تبعه هندی، دو شهروند سوری، یک تبعه یونانی، یک شهروند انگلیسی به همراه یک تبعه سومالیایی به لیست تحریم‌ها اضافه شد‌ه‌اند.

منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که حکومت عربستان سعودی در هماهنگی با وزارت خزانه‌داری آمریکا تصمیم به چنین اقدامی گرفته است.

پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل نیز در پی عملیات‌های نیرو‌های مقاومت یمن علیه امارات و عربستان سعودی، تحریم‌های اعمال‌شده‌اش علیه جنبش انصارالله یمن را تشدید کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول