اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه قزاقستان با وزرای خارجه گرجستان و سوئد

وزیر امور خارجه قزاقستان در تماس تلفنی با وزرای امور خارجه گرجستان و سوئد آخرین وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه قزاقستان با وزرای خارجه گرجستان و سوئد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در تماس های جداگانه تلفنی با «دوید زالکالیانی» و «آن لینده» وزرای امور خارجه گرجستان و سوئد صحبت کرد.

روسای نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و گرجستان مسائل مهم همکاری بین دو کشور را بررسی و در خصوص موضوعات مهم بین المللی تبادل نظر کردند.

طرفین در بخش دیگری چشم‌انداز توسعه بیشتر روابط دوجانبه در زمینه های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و لجستیک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در چارچوب پتانسیل بالای ترانزیتی قزاقستان و گرجستان بر اهمیت ادامه کار برای گسترش جریان حمل و نقل بار در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر تاکید شد.

دو طرف در مورد برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی قزاقستان و گرجستان که قرار است در آینده نزدیک در «تفلیس» توافق کردند.

در گفتگوی تلئوبردی با همتای سوئدی خود تعدادی از مسائل مهم جاری از جمله وضعیت در اوکراین  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس نهاد دیپلماتیک قزاقستان در ادامه در مورد تلاش های دولت این کشور برای جلوگیری از تاثیر منفی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر اقتصاد این کشور صحبت کرد.

طول این تماس تلفنی همچنین در مورد چالش های امروز سازمان امنیت و همکاری اروپا و همچنین راه های بهبود اثربخشی این سازمان مطابق با اصول توافق نهایی هلسینکی و بیانیه آستانه تبادل نظر سازنده صورت گرفت.

در بخش دیگری تلئوبردی طرف مقابل را در مورد اصلاحاتی که توسط «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان  با هدف دمورکتیزه کردن نظام سیاسی و ایجاد «قزاقستان جدید» صورت می‌گیرند، مطلع کرد.

در پایان این گفت‌وگوی دوجانبه، دو طرف مسائل مربوط به مراحل توسعه همکاری قزاقستان و سوئد را بررسی و جنبه های اولویت دار همکاری بیشتر در بسترهای بین المللی از جمله اجرای جامع ابتکار استکهلم را مشخص کردند.

به نوشته دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان، این تماس های تلفنی با ابتکار طرف گرجی و سوئدی انجام گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول