اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دشمن در فضای مجازی در حال دزدیدن عقاید جوانان ماست/ آیت‌الله علوی‌گرگانی تبلیغ دین را یک وظیفه شرعی می‌دانست

استاد حوزه علیمه قم گفت: دشمن با هجمه‌های خود در فضای مجازی در حال دزدی عقیده جوانان بوده و با بیان‌های لطیف در حال تهی کردن باورهای دینی است باید اعتقادات و باورها برای جوانان تبیین شود.

دشمن در فضای مجازی در حال دزدیدن عقاید جوانان ماست/ آیت‌الله علوی‌گرگانی تبلیغ دین را یک وظیفه شرعی می‌دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله علی نظری‌منفرد شامگاه پنج‌شنبه در جمع روحانیون گلستان اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از کلید واژه‌های مهم بوده که رهبر معظم انقلاب با نگاه تیزبینانه خود به آن اشاره داشته و دارند.

وی تصریح کرد: برای اجرای جهاد تبیین نکته حائز اهمیت این است که  باید دید از کجا شروع کنیم و مشکلات جامعه در چیست تا بتوانیم جهاد تبیین را به خوبی اجرا کنیم.

* نظام جمهوری اسلامی برکات زیادی در کشور داشته است

استاد حوزه علیمه قم خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی برکات زیادی در کشور داشته اما نباید خلا و مشکلات جامعه به واسطه این برکات نادیده گرفته شود زیرا سبب کمرنگ شدن باورها و اعتقادات خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باورها و اعتقادات نسل جوان ما به خیال دشمنان کمرنگ شده و دشمن با هجمه‌های خود در فضای مجازی در حال دزدی عقیده بوده و با بیان‌های لطیف در حال تهی کردن باورهای دینی است.

نظری منفرد گفت: باورهای دینی زیربنا شخصیت انسان بوده و اگر در زمان هشت سال دفاع مقدس ما شاهد ایثار، ازخودگذشتگی، فداکاری و شهادت جمعی از جوانان ایرانی بودیم به دلیل وجود همین باورها و تعمیق آنها بود.

وی بیان کرد: مکتب تشیع یک مکتب بالنده بوده و و رهبر معظم انقلاب با بصیرت‌افزایی در بین مردم ایران و جهان سبب شده تا موج انقلاب اسلامی و مکتب تشیع در جهان گسترش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: برای اجرای جهاد تبیین ابتدا باید معارف دینی را با مهارت خاص به نسل جوان تبیین کنیم و در راه تبیین باید جهاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تبیین تنها در حوزه دین و اعتقادات دینی نبوده بلکه برای ادای حق جهاد در راه خدا باید در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و غیره تبیین و جهاد انجام شود.

نظری‌منفرد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله علوی گرگانی(ره) گفت: ایشان یکی از شخصیت‌های وارسته و فاضل کشور بود و در مسیر حق تنها به تدریس بسنده نمی‌کرد و تبلیغ دین و مسائل اعتقادی را یک وظیفه شرعی می‌دانست.

وی افزود: یقین داشت مسائل اعتقادی با سرنوشت انسان گره خورده و باید این مسائل برای مردم بازگو و تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروزه جوانان ما در مسائل اعتقادی دچار مشکل هستند که باید با صبر و حوصله در کنار دروس تحصیلی و یا دانشگاهی این مسائل بازگو، تشریح و تبیین شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول