اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی پوتین با علی‌اف و پاشینیان درباره قره‌باغ

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه تلفنی با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان درباره موضوع قره باغ گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی پوتین با علی‌اف و پاشینیان درباره قره‌باغ

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان درباره موضوع قره‌باغ گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین، پوتین در این تماس تلفنی با «الهام علی‌اف» و «نیکول پاشینیان» درباره تحولات اخیر درباره منطقه قره باغ با تاکید بر حل عملی موضوعات و تضمین امنیت و ثبات بر منطقه گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است، اهمیت اجرای تمامی بندهای بیانیه سه جانبه نهم نوامبر 2020 و 11 ژانویه و 26 نوامبر 2021 مورد تاکید قرار گرفت.

باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و گذرگاه‌های ارتباطی هنوز حل نشده است.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز اخیرا با خط و نشان کشیدن برای ارمنستان حین بازدید از منطقه «آغدام» گفت: «ما در سرزمین خود هستیم. ما به آن دیار بازگشته‌ایم، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم. ما در این سرزمین‌ها محکم ایستاده‌ایم و اینجا زندگی خواهیم کرد.اینک قره باغ در آذربایجان است.»

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول