اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 108 میلیون دلاری بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا به ازبکستان

بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا برای برق رسانی خطوط ریلی ازبکستان به این کشور 108 میلیون دلار وام اختصاص داد.

وام 108 میلیون دلاری بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا برای برق رسانی خط ریلی «بخارا- مسکین- اورگنچ- - خیوه» در ازبکستان به این کشور 108 میلیون دلار وام اختصاص داد.

قرارداد اجرای این طرح در چارچوب نخستین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تاشکند توسط «سردار عمرزاق‌اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «کانستانتین لیمیتووسکی» معاون رئیس بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا امضا شده است.

تاکید می شود که با کمک برق رسانی 465 کیلومتر خط ریلی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر «بخارا- مسکین- اورگنچ- - خیوه»، ازبکستان می تواند روش تردد سریع، ایمن و اقتصادی را تامین و همچنین برای توسعه تجارت و گردشگری در کشور کمک کند. این خط ریلی مناطق دور افتاده استان «خوارزم» را در غرب ازبکستان با مناطق مرکزی و شرقی کشور متصل می‌کند.  

پس از به بهره برداری رسیدن این طرح امکان تردد قطار سریع السیر با سرعت 250 کیلومتر در ساعت فراهم می شود. در نتیجه این قطار سریع السیر مسافت بین «بخارا» و «خیوه» را در 3 ساعت و از «تاشکند» تا «خیوه»را طی 7 ساعت طی می‌کند.  

همزمان با این، به کارگیری سیستم بلیط های الکترونیکی در چارچوب طرح استفاده از خطوط ریلی را تسهیل و برای جذب گردشگران به منطقه کمک می‌کند.

همچنین تاکید می‌شود که برق‌رسانی نقش راه‌آهن را به‌عنوان یک نوع حمل‌ و نقل اکولوژیک بیش از پیش افزایش می‌دهد.

«کانستانتین لیمیتووسکی» معاون رئیس بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا گفت: این طرح که توسط ما با بانک توسعه آسیا تامین مالی می شود، نمونه ای از توسعه به هم پیوستگی منطقه ای از حساب تامین مالی زیرساخت های پایدار است.

وی ادامه داد: بهبود و همگرایی بخش حمل و نقلی در این کشور برای توسعه بیش از پیش تجارت و رشد اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد.

بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا (AIIB) در سال 2015 میلادی ایجاد شده و شامل 57 کشور شرکت کننده است. سرمایه اولیه این بانک صد میلیارد دلار است.

هم اکنون این بانک در کشورهای مختلف جهان 17 طرح سرمایه گذاری را تامین مالی قرار می دهد.

در ماه نوامبر سال 2016 میلادی ازبکستان عضو ثابت این بانک شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول