اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات بر زمین زده شد

کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به ظرفیت ۱۰۰ مگاواتی و اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در محلات بر زمین زده شد.

کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات بر زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرماندار محلات و جمعی از مدیران دولتی و خصوصی کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات بر زمین زده شد.

عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی محلات در زمینی به مساحت ۱۷۸ هکتار و اعتباری بالغ‌بر یک هزار ۸۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

استاندار استان مرکزی در این آیین با بیان اینکه کشور در منطقه از لحاظ تولید انرژی خورشیدی کم‌نظیر است گفت: یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر است که می‌طلبد مدیران اجرایی استان در راستای تحقق اهداف دولت در این خصوص موانع تولید را مرتفع کنند.

فرزاد مخلص‌الائمه با بیان اینکه باید برای گذر از پیک برق سال جاری ۵۰۰ مگاوات انرژی تولید شود اظهار کرد: مجلس باید تدابیری بیندیشد تا نیروگاه‌های حرارتی یک‌هزار مگاواتی فسیلی، ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی انرژی‌های تجدید پذیر را نیز در کنار  در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد انرژی برق در کشور با استفاده از سوخت‌های فسیلی است، افزود:  سوخت‌های فسیلی محدود است و روزی به پایان می‌رسد به همین منظور باید با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کمبودها را جبران کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس نیز با بیان اینکه امروز یک مجموعه بزرگ دانش‌بنیان در کشور کلنگ‌زنی شد، گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور نیز فعالیت خود را در محلات آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: امسال تحول معناداری را در حوزه تولید برق با راه‌اندازی این مجموعه خواهیم داشت، با توجه به کمبود برق در کشور این پروژه می‌تواند بخشی از نیاز کشور را برطرف کند.

وی افزود: دلیجان و محلات در مجموع ۱۲۰ مگاوات مصرف برق داریم، این نیروگاه بیش از نیاز شهرستان تولید خواهد داشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس: آلومینیوم به تنهایی یک‌سوم برق استان را می‌بلعد که راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند بخش اعظمی از برق مورد نیاز استان را تأمین کند.

سلیمی تصریح کرد: این مجموعه با مشارکت برق خصوصی راه‌اندازی شده و در هفته دولت راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول