اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افتتاح جشنواره فیلم کوتاه «دیدنو» در کابل؛ طالبان: از هنر سینما استفاده می‌کنیم

رئیس بخش هنرهای نمایشی رادیو و تلویزیون افغانستان در مراسم فیلم کوتاه نگاه نو در کابل گفت: سینما با دین تعارضی ندارد و باید از ظرفیت این هنر برای تبلیغ اسلام و پیشرفت افغانستان استفاده کنیم.

افتتاح جشنواره فیلم کوتاه «دیدنو» در کابل؛ طالبان: از هنر سینما استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «دکتر لبیب» رییس بخش هنرهای نمایشی رادیو تلویزیون ملی افغانستان امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه دیدنو در کابل گفت: بر همه هویداست که سینما در جهان از اروپا و آمریکا تا هند و سایر کشورها براساس جهان‌بینی خاص خود شکل گرفته و ما مسلمان نیز باید براساس فرهنگ و جهان بینی خود فیلم‌های سینمایی تهیه کنیم. 

وی افزود: سینما در طول تاریخ خود همواره وسیله‌ای برای تنوع طلبی و سرگرمی منفی بوده و برای ابتذال استفاده شده است.

رئیس بخش هنرهای نمایشی رادیو و تلویزیون افغانستان ادامه داد: سینما چه در افغانستان و چه جهان در خدمت فساد و ابتذال بوده و اسلام سازگاری ندارد، اما اگر هویت ذاتی سینما و عناصر تشکیل دهنده آن بحث انجام گیرد می تواند از این هنر متفاوتر و فراتر استفاده کرد. 

لبیب با بیان اینکه سینما با دین تعارضی ندارد، تصریح کرد: از هنر سینما می‌توان برای تبیلغ و ترویج اسلام بهره گرفت و موضوع سینمای اسلامی در دستور کار دولت فعلی قرار داشته و در این راستا اقدام به برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه تحت عنوان دید نو برای برررسی هنر نوظهور و سینمای اسلامی اقدام شده است. 

وی تاکید کرد: در گذشته نسبت به سینما دید خوبی وجود نداشته و اما ما تلاش داریم تا از سینما به عنوان ابزار تبلیغ دینی و عرفانی، ملی بهره بگیریم . 

این مقام افغان با بیان اینکه می‌توان با مدیریت از سینما یه ابزار خوب برای ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کرد، گفت: قطعا نمی‌توان یک تعریف همه شمول از سینمای اسلامی ارائه داد، اما می‌توان با استفاده از ساختار و محتوا برای هدف اسلام بهره گرفت. 

وی تاکید کرد: بنابراین هدف از برگزاری این جشنواره سوق دادن هنرمندان و تربیت یک نسل با اخلاق اسلامی برای استفاده از پپررفیت سینما به سمت افغانستان آباد و مترفی حرکت کنیم. 

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول