اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

دستگاه‌ها به وظایف خود درقبال بیماران اُتیسم عمل کنند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: امید است با ایفای نقش سایر دستگاه‌های مسؤول در قبال افراد دارای اختلال اُتیسم شاهد بهبود شرایط و ارتقای کیفیت زندگی کسانی باشیم که این روز یادآور نیاز ایشان به همیاری همگانی و مشارکت حداکثری است.

دستگاه‌ها به وظایف خود درقبال بیماران اُتیسم عمل کنند

به گزارش گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، علی محمد قادری به مناسبت دوم آوریل مصادف با ۱۳ فروردین ماه، روز آگاه سازی اتیسم گفت: سازمان بهزیستی کشور، نخستین سازمانی است که به لطف خداوند، در سال ۱۳۸۰  برای کاهش رنج و رفع نیاز خانواده های این کودکان اقدام نموده و تا به امروز در این مسیر بازوانی پرتوان همچون مراکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی اتیسم تابعه، سازمان های دولتی همکار، سازمان های مردم نهاد و صاحب نظران دانشگاهی را به یاری در کنار خود داشته است.

متن پیام معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی آگاه سازی اتیسم (دوم آوریل مصادف با ۱۳ فروردین ماه)به شرح ذیل است؛

تقارن روز جهانی آگاه سازی در خصوص اختلال طیف اتیسم با روز طبیعت، نوید رویش امید در دل دردمند خانواده ‏هایی است که درگیر درمان و توانبخشی فرزند دارای اتیسم خود هستند. خانواده ‏هایی که در صبر و شکیبایی سرآمدند. اختلال طیف اتیسم شایع‏ترین اختلال رشدی و از جمله اختلالات پر هزینه ای است که نیاز به خدمات تخصصی مستمر روان شناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی دارد و به همین ترتیب مخارج خانواده‌های دارای فرزند اتیسم به علت دریافت این خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند.

سازمان بهزیستی کشور، نخستین سازمانی است که به لطف خداوند، در سال ۱۳۸۰  برای کاهش رنج و رفع نیاز خانواده های این کودکان اقدام نموده و تا به امروز در این مسیر بازوانی پرتوان همچون مراکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی اتیسم تابعه، سازمان های دولتی همکار، سازمان های مردم نهاد و صاحب نظران دانشگاهی را به یاری در کنار خود داشته است. در این راستا سازمان با راه اندازی ۱۰۷ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلال طیف اتیسم، ۷ مرکز چندمعلولیتی،  ۳ مرکز اقامت موقت، ۳۹۱ مرکز حرفه آموزی، ۱۳۰ کارگاه تولیدی حمایتی و ۱۶ مرکز پشتیبانی شغلی و همچنین ارائه خدمات غربالگری و تشخیص از طریق سامانه آنلاین، گام هایی هرچند ناکافی اما رو به جلو برداشته و با حمایت طلبی از سیاستگزاران با مدد خانواده ها و سازمان های مردم نهاد، گامی هایی را نیز در آتی برخواهد داشت. امید است با ایفای نقش سایر دستگاه های مسئول در قبال افراد دارای اختلال اتیسم شاهد بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت زندگی کسانی باشیم که این روز یادآور نیاز ایشان به همیاری همگانی و مشارکت حداکثری است.

اینجانب به نمایندگی از تمامی کارشناسان زحمت کش و مسئول سازمان بهزیستی کشور و مراکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم، سال نو را با امید به تدارک طیفی از خدمات مفید و مورد نیاز خانواده های دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم، تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول