اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۶۵۰ دانشجوی استان اصفهان در مناطق محروم ۳ استان حضور دارند

مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان از حضور ۶۵۰ دانشجوی استان اصفهان در مناطق محروم ۳ استان کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

۶۵۰ دانشجوی استان اصفهان در مناطق محروم ۳ استان حضور دارند

سید هادی انوری مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به پیشینه فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی، گفت: طی ۲ سال اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا، فعالیت جهادی بسیج دانشجویی سمت و سوی حوزه سلامت، کمک‌های مومنانه و اقداماتی در خصوص کمک به کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا داشت و فعالیت‌های هجرتی و سازندگی برغم تعطیل نشدن ولی کمرنگ‌تر شده بود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به کم‌رنگ شدن بیماری کرونا فرصتی در اختیار دانشجویان جهادی قرار گرفت تا در قالب اردوهای جهادی ظرفیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی به بخش‌های کمتر برخوردار به‌کار گیرند و در واقع روند گذشته به نحوی احیا شد.

انوری اظهار کرد: در همین راستا قرارگاه جهادی دانشجویی حضرت بقیه الله (عج) سپاه استان با ۲ هدف ایجاد کردن فرصت کمک به مناطق محروم و همچنین تربیت نیروی کارآمد، مومن و انقلابی و جهادی، از اول بهمن ۱۴۰۰ در بسیج دانشجویی استان اصفهان شکل گرفت.

مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: طی فراخوانی در جمع‌های دانشجویی، اقدام به جذب دانشجویان متقاضی شرکت در این اردوها شناسایی شد و طی مصاحبه با این افراد، بر اساس توانمندی، تحصیلات و علاقه‌مندی در قالب گروه‌های ویژه سازماندهی ساماندهی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین این قرارگاه پس از بررسی، شهر «مَردِهَک» از توابع  شهرستان «عنبرآباد» واقع در جنوب استان کرمان را به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های جهادی در تعطیلات پایان سال ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ انتخاب کرد و نظام مسایل این منطقه با رویکرد مسأله محوری و مبتنی بر نیازهای مردم احصا شد.

انوری تصریح کرد: گروه‌های سازماندهی شده در ۲ بازه‌زمانی ۱۰ روزه از ۲۴ اسفند تا ۳ فروردین و همچنین از ۴ فروردین تا ۱۳ فروردین در این منطقه به ارایه خدمات سلامت و پزشکی، علمی و آموزشی، عمرانی و سازندگی و همچنین فرهنگی می‌پردازند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان به فعالیت‌های دانشجویان جهادی در حوزه سلامت و پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری در این بخش حاضر شدند و به ارایه خدمات پرداختند و از جمله گروه‌های دندان‌پزشکی در ۵ روستا به مردم خدمت‌رسانی کردند؛ همچنین جراحی عمومی، فعالیت‌های مامایی عمومی و مشاوره بهداشتی و اجتماعی متناسب با نیازهای عمومی این بخش توسط متخصصان این گروه‌ها انجام شد.

وی به خدمات عمرانی و سازندگی این دانشجویان اشاره و اضافه کرد: احداث ۲ مدرسه ۲ کلاسه در ۲ روستای این منطقه از ۲۴ اسفند در دستور کار گروه‌های جهادی اعزام شده به این منطقه قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود زیرا این مسأله یکی از نیازهای مردم این منطقه بود؛ همچنین تعداد دیگری از مدارس این بخش توسط گروه‌های جهادی اعزام شده تعمیر و زیباسازی شد.

انوری اظهار کرد: گروه‌های دانشجویی متخصص در بخش‌های علمی و تحصیلی نیز در حوزه علمی و آموزشی کلاس‌های بازآموزی ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل شرایط کرونایی، دایر کردند و در کنار آن به ارایه مشاوره تحصیلی و برپایی کارگاه‌های آموزش خیاطی، گلدوزی و برخی فعالیت‌های فنی دیگر پرداختند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان فعالیت‌های فرهنگی را بخش دیگری از اقدامات گروه‌های جهادی برشمرد و افزود: در همین راستا بخشی از فعالیت‌های گروه‌های اعزام شده در قالب طرح خانه‌به‌خانه به این امر اختصاص داشت و همچنین برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشن نیمه شعبان، جشن آغاز سال جدید، نشست‌های ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، سرکشی به خانواده شهدای منطقه و امثال آن در دستور این گروه‌ها قرار داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به جز این منطقه، تعدادی از گروه‌های دانشجویی دیگر استان اصفهان در مناطق محروم استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور یافته‌اند و برنامه‌های مشابهی را اجرا کردند.

انوری گفت: در مجموع قریب ۶۵۰ دانشجوی استان اصفهان در این سه استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۳۵۰ دانشجو در استان کرمان، ۱۵۰ دانشجو در استان خوزستان و ۱۵۰ دانشجو در استان سیستان و بلوچستان حضور یافتند که در واقع رزمایش خدمت‌رسانی برای تقویت این ظرفیت و به کارگیری آن در تعطیلات تابستان در مناطق محروم استان اصفهان است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول