اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لهستان: هر کاری می‌کنیم تا استفاده از نفت روسیه متوقف شود

نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد، از پایان سال جاری این کشور به طور کامل واردات نفت روسیه را متوقف می‌کند.

لهستان: هر کاری می‌کنیم تا استفاده از نفت روسیه  متوقف شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، تشدید فشارهای کشورهای غربی علیه مسکو در رابطه با اوکراین ادامه دارد و «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان از برنامه این کشور برای تحریم نفت و زغال سنگ روسیه خبر داد.

نخست‌وزیر لهستان روز چهارشنبه (امروز) طی سخنانی در یک کنفرانس خبری در ورشو پایتخت این کشور درباره توقف کامل خرید نفت و زغال سنگ روسیه صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماتئوش موراویه‌تسکی گفت: «ما تحریم کامل زغال‌سنگ روسیه را اعمال خواهیم کرد و امیدوارم حداکثر تا آوریل و می، به طور کامل از (استفاده از) زغال‌سنگ روسیه خارج بشویم».

نخست‌وزیر لهستان در این نشست خبری همچنین درباره تحریم نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر داد و تصریح کرد: «ما هر کاری خواهیم کرد تا پایان سال جاری استفاده از نفت روسیه را متوقف کنیم».

اظهارات این مقام ارشد اروپایی درباره تحریم نفت و زغال سنگ روسیه در شرایطی مطرح شده که به دنبال بحران اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا در حال اعمال انواع فشارها و تحریم‌ها علیه روسیه هستند.

نخست‌وزیر لهستان در حالی از تحریم محصولات انرژی روسیه خبر داده که از زمان آغاز بحران اوکراین، افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی خبرساز شده است.

پیشتر «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل طی سخنانی در نشست روز سه شنبه (دیروز) شورای امنیت سازمان ملل به آمریکا و کشورهای غربی درباره تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه روسیه و ایجاد بحران اقتصادی جهانی هشدار داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول