اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

برپایی ۳۱۰ سیاه‌چادر برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی

مدیرکل سامان‌دهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران از برپایی ۳۱۰ سیاه‌چادر برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در شهرها و ورودی شهرها خبر داد.

برپایی ۳۱۰ سیاه‌چادر برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی

به گزارش گروه سیاوش احمدی میرقائد، مدیرکل سامان‌دهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران امروز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در مورد برنامه‌های این سازمان در نوروز امسال گفت: براساس برنامه‌های ستاد ملی هماهنگی خدمات سفر، عشایر در ایام نوروز ۱۴۰۱ با برپایی سیاه‌چادر و آلاچیق در مبادی ورودی شهرستان‌ها، از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال و پذیرایی کردند.

وی درباره آمار سیاه‌چادرهای برپاشده در استان‌ها گفت: تعداد سیاه چادرهای برپاشده در استان‌ها تاکنون حدود ۳۱۰ مورد بوده که ۱۳۰ مورد آن در داخل شهرها و مابقی آن در کیلومتر ۳۰ ورودی شهرها برپاشده است.

احمدی میرقائد افزود: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب‌و‌رسوم نوروزی و توانمندی‌های تولیدی عشایر آشنا می‌شوند. همچنین در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام فرصت مناسبی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی و محصولات دامی عشایر ایجاد کرد و لازم است مدیران استانی حداکثر توان خود را برای استفاده از این ظرفیت که گامی برای ارتقای اقتصاد و معیشت عشایر است، به‌کار گیرند.

مدیرکل سامان‌دهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: امکان راه‌اندازی تعداد بیشتری چادر وجود داشت، اما با توجه به برودت شدید هوا به‌خصوص در هفته اول تعطیلات و باتوجه به اینکه این چادرها در فضای باز برپا می‌شوند، این موضوع در استان‌های کمربند شمالی و سردسیر کشور با مشکل مواجه شد.

وی افزود: این کمپ‌های عشایری در ایام مختلف سال به‌ویژه در فصل تابستان در سراسر کشور توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول