اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر علوم: سند نظام ملی نوآوری کشور تدوین می‌شود/ رونمایی نظام ایده‌ها و نیازها در روز معلم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پارک علم و فناوری پردیس گفت: کارهای مقدماتی سند نظام ملی نوآوری کشور شروع شده و در حال تنظیم است.

وزیر علوم: سند نظام ملی نوآوری کشور تدوین می‌شود/ رونمایی نظام ایده‌ها و نیازها در روز معلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور امروز ظهر از پاک فناوری پردیس بازدید کرد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: عمده ترین کاری که در این سال تلاش می‌کنیم انجام دهیم فراهم آوردن شرایطی که افراد صاحب ایده، ایده های خودشان را در میدان عمل آزمایش کنند تا شرایط تبدیل شدن ایده به عمل ایجاد شود.

وی گفت: برای این کار تلاش می‌کنیم در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد، موسسات شتاب دهنده را ایجاد کنیم و تسهیلات در اختیار آنها قرار دهیم تا این موسسات بتوانند افراد صاحب ایده را جذب کنند.

 

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نظام ایده‌ها و نیازها طراحی شده و ان‌شاءالله در روز معلم از آن رونمایی می‌شود.

زلفی‌گل تشریح کرد: در نظام ایده‌ها و نیازها، تمام نیازهای صنایع خصوصی و دولتی در معرض دید دانشمندان و پژوهشگران قرار می‌گیرد و افراد صاحب ایده را مشخص و تشویق و ترغیب می‌کنیم.

وی افزود: رساله‌های ارشد و دکتری را حمایت می‌کنیم و در تلاش هستیم بخشی از ظرفیت تحقیقی کشور را در راستای نیازهای جامعه هدایت کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: یکی از کارهایی که پیشنهاد دادیم تنظیم سند نظام ملی نوآوری است که خوشبختانه مورد قبول شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

زلفی گل افزود: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم وظیفه تنظیم این سند را برعهده دارد و کارهای مقدماتی آن شروع شده است.

 

وی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه گفت: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری متمرکز شده است و برنامه‌ریزی‌هایی را بنا بر تجربیات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تجربه موفق پارک فناوری پردیس در سایه مراکز رشد و پارک‌های خود گسترش دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این اقدامات را با توجه به شعار سال به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی معطوف کرده و برنامه اصلی ما این است که استعدادهای مرتبط با نوآوری و فناوری را شناسایی کنیم.

زلفی گل افزود: راهکار این اقدامات در پردیس وجود دارد و طرح صدف که پل ارتباطی صنعت، دانشگاه و فناوری است را افتتاح کرده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول