اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف بیش از 1400 کهکشان فشرده

تیمی از محققان تحت نظر رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین حدود ۱۴۱۷کهکشان فشرده جدید کشف کردند.

کشف بیش از 1400 کهکشان فشرده

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، تیمی از محققان تحت نظر رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین با استفاده از داده‌های تلسکوپ «LAMOST»  حدود ۱۴۱۷کهکشان فشرده جدید را کشف کردند که تقریباً دو برابر بیشتر از آنچه قبلاً شناخته شده بود است.

ستاره‌شناسان چینی می‌گویند، این کهکشان‌های فشرده کوچک را در خارج از کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند و در آنها ستاره‌ها با سرعتی سریع در حال شکل گیری هستند.

این مطالعه اخیرا در مجله «Astrophysical» منتشر شده؛ محقق ارشد این مطالعه گفت: «این بزرگترین نمونه از کهکشان‌های فشرده جدیدی است که تا به  امروز کشف شده است».

LAMOST که به عنوان تلسکوپ «Guo Shoujing» در چین شناخته می‌شود، تلسکوپ طیف نمای فیبر چند منظوره منطقه آسمان بزرگ (Large Sky Area Multi-Object Fibre Spectroscopy Telescope) در رصد خانه ژینگلونگ (Xinglong observation station) از زیر مجموعه های مرکز فضایی و ستاره شناسی ملی چین، در شمال ایالت هبی چین (Hebei Province) قرار گرفته  که کاربری کلی این مجموعه بر عهده  آکادمی علوم چین قرار دارد.

یک مطالعه دیگر که اخیرا صورت گرفته نشان داده بخش‌هایی از کهکشان راه شیری بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول