اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیش از 90 درصد مراکز درمانی در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری کردند/تامین هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به تامین هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت، گفت: افزون بر ۹۰ درصد پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری کرده‌اند.

بیش از 90 درصد مراکز درمانی در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری کردند/تامین هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت استان کرمان با پوشش یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌گذار و یک‌هزار و ۴۰۰ موسسه درمانی طرف قرارداد سال گذشته را در حالی به پایان رساند که برنامه‌های از قبل تعیین‌شده به‌نحو مطلوبی انجام شد.

وی بیان کرد: بیمه سلامت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی در سال گذشته را تقبل کرد که وضعیت پرداخت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشت و مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی سرپایی تا پایان بهمن‌ماه تسویه شد.

بیمه رایگان برای ساکنان ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار

وی ادامه داد: ساماندهی «بیمار درمان» نقاط کم‌برخوردار در شهرهای بزرگ ابتدا در کرمان کلید خورد و پس از آن بر اساس تفاهم‌نامه به 2 هزار و 20 محله کم‌برخوردار کشور تعمیم داده شد و مردم محروم و کم‌اطلاع ساکن در این مناطق به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از خدمات رایگان پزشکی خانواده بهره‌مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از ارائه خدمات بیمه‌ای به بیماران فاقد بیمه بستری در بیمارستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: کرمان جزو استان‌های پرهزینه در زمینه درمان کرونا بود زیرا سازمان‌های بیمه‌ای هزینه‌ها را پرداخت کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: افراد فاقد بیمه در استان کرمان می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره 09131402940 برای دریافت خدمات بیمه‌ای رایگان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر 90 درصد پزشکان و داروخانه‌ها و مراکز درمانی در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری کرده‌اند، بیان داشت: در نسخه‌نویسی الکترونیک دفترچه بیمه به‌طور کامل از چرخه خارج شده است؛ بنابراین مردم باید کدملی بیمار را به همراه داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمان ادامه داد: انتظار از پزشکان این است که عکس بیمار را با بیمار مطابقت دهند و مردم مراقب پیامک‌های سوء‌استفاده باشند زیرا گاهی مشاهده می‌شود بر اساس کدملی افراد سوء‌استفاده‌هایی صورت می‌گیرد.

جعفری اظهار داشت: خدمات نازایی از جمله آی‌وی‌اف در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته و خدمات و تعهدات درمان ناباروی افزایش یافته و تا سه مرتبه انجام فرآیند درمان ناباروری در سال در تعهد بیمه آمده است. 

وی یادآور شد: در قانون بودجه سال جاری آمده است؛ برای کمک به بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و خاص یک صندوق تشکیل شود تا علاوه بر آنچه بیمه‌ها هزینه می‌کنند، برای تامین سایر هزینه‌ها نیز اقدام شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول