اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ارسال ایمن و سریع اطلاعات با محصولی دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاهی شده که یک انتقال داده یک‌طرفه غیرقابل نفوذ و غیرقابل مسیریابی را ایجاد کرده است.

ارسال ایمن و سریع اطلاعات با محصولی دانش‌بنیان

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهران سلمانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرتو ارتباط صبا با بیان اینکه دیتا دیود محصول تولیدی این شرکت است که ارسال دیتا به‌صورت یک‌طرفه به شبکه ناامن یا اینترنت را فراهم کرده، گفت: دیتا دیود یک وسیله ارتباطی شبکه یک‌سویه است که انتقال ایمن و یک‌طرفه داده‌ها را بین شبکه‌های تقسیم شده امکان‌پذیر می‌کند.

غیرقابل نفوذ و مسیریابی

دیتا دیود ارتباط‌دهنده شبکه‌های خصوصی ایمن  به شبکه‌های عمومی ناایمن است اما این ارتباط موجب ناامنی در شبکه‌های خصوصی نمی‎شود.

طراحی دیتا دیود، به شکل فیزیکی و الکتریکی شبکه‌های مبدأ و مقصد را ممکن می‌سازد و یک انتقال داده یک‌طرفه غیرقابل نفوذ و غیرقابل مسیریابی ایجاد می‌کند. دیتا دیودها با جلوگیری از نفوذ هکرها و عناصر موجود در شبکه، نقاط خارجی ورود به سیستم ارسال‌کننده را از بین می‌برند.

ایمن‌سازی تمام نقاط خروجی داده‌های شبکه با دیتا دیودها باعث می‌شود بدافزارها از شبکه ناامن نتوانند عبور کنند و به سیستم کاربر دسترسی پیدا کنند یا به‌طور تصادفی تغییرات اشتباهی ایجاد شود.

امنیت بالای شبکه؛ جلوگیری از نفوذ هکرها

مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیلی که استفاده از دیتا دیود را لازم می‌سازد امنیت شبکه است. امنیت شبکه‌های کامپیوتری همیشه نسبی است چون ارتباط در شبکه به‌صورت دوطرفه است اما با دیتا دیود می‌توان به امنیتی تقریباً 100 درصدی دست پیدا کرد.

این دستگاه دو پورت اینترنت دارد که یکی به‌عنوان سورس یعنی فرستنده و دیگری مقصد است و بدون سیستم‌عامل و توسط نرم‌افزار داخلی طراحی شده که در دو کامپیوتر نصب می‌شود و در صنایع مختلفی از قبیل فولاد، مس، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرعت انتقال بالا به همراه تیم پشتیبانی

سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که قسمت ارسال و دریافت حتی از تغذیه جدا شده است. سامانه کاملاً سخت‌افزاری است و پردازشگری ندارد تا منفذی برای هک شدن آن ایجاد شود. سامانه بر اساس آخرین سری FPGA ها طراحی شده و با پیاده‌سازی تمام پشته اترنت روی آن امکان نرخ انتقال اطلاعات بسیار بالا را فراهم می‌کند.

این محصول قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه خارجی خود دارد و تیم پشتیبانی برای سهولت استفاده و سرعت انتقال بالا از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. در حال حاضر در این شرکت 25 نفر به‌صورت مستقیم و حدود 50 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مهران سلمانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرتو ارتباط صبا با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از چابک‌ترین سازمان‌های موجود در کشور است، افزود: این مجموعه بلافاصله نیازها را پاسخ می‌دهد و سیستم مدونی دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان را ساماندهی و معرفی می‌کند.

 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول