اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بازدید بیش از ۴ هزار نفر گردشگر از موزه‌های ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر اجرایی خدمات سفر ایلام گفت: بیش از ۴۳۵۰ نفر از موزه‌های سه‌گانه تحت نظارت این اداره کل بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش از ۴ هزار نفر گردشگر از موزه‌های ایلام

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از ۴۳۵۰ نفر از موزه‌های سه‌گانه تحت نظارت این اداره کل بازدید کرده‌اند.

وی افزود: از بازه زمانی ۲۶ اسفند تا هفتم فروردین ماه افزون بر این تعداد گردشگر از کاخ موزه‌های قلعه والی و فلاحتی بازدید کرده‌‌اند.

دبیر اجرایی خدمات سفر ایلام گفت: سهم گردشگران نوروزی از قلعه و موزه مردم‌شناسی والی از تاریخ ۲۶ اسفند تا هفتم فروردین ماه ۲۰۴۴ نفر گردشگر بومی و غیربومی بوده است.

شنبه‌زاده یادآور شد: در این مدت بیشترین آمار بازدید در تاریخ ششم فروردین ماه حدود ۴۰۰ نفر بوده است که به بازدید از بخش‌های مختلف کاخ‌موزه والی پرداختند.

وی سهم بازدیدکنندگان از کاخ و موزه تاریخ کشاورزی ایلام واقع در محوطه سازمان جهادکشاورزی استان در این بازه زمانی را ۴۰۶ نفر اعلام کرد.

دبیر اجرایی خدمات سفر استان ایلام در مورد بیشترین تعداد بازدیدکننده در یک روز از این مکان تاریخی گفت: در تاریخ پنجم فروردین تعداد بیش از صد نفر از کاخ‌موزه فلاحتی بازدید داشتند.

شنبه‌زاده در مورد بازدید از موزه باستان‌شناسی دره‌شهر هم اظهار داشت: از تاریخ ۲۸ اسفند تا هفتم فروردین هم تعداد ۱۸۸۹ مورد بازدید از موزه باستان‌شناسی شهرستان دره‌شهر ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ادامه داد: نزدیک به هزار نفر در تاریخ هفتم فروردین ماه به عنوان بیشترین بازدید در یک روز از موزه باستان‌شناسی دره‌شهر بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: در میان گردشگران بومی و غیربومی، بازدیدکنندگان اتباع کشورهای خارجی ساکن داخل یا خارج کشور و همچنین ایرانیان مقیم خارج نیز بوده‌اند.

وی توضیح داد: کاخ‌موزه‌های قلعه والی و کاخ فلاحتی دو مکان تاریخی متعلق به دوره قاجاریه هستند و در موزه باستان‌شناسی نیز اشیای کشف‌شده در استان مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ و پیش از تاریخ نگهداری می‌شود.

گفتنی است؛ موزه تاریخ طبیعی متعلق به حفاظت محیط‌زیست و باغ‌موزه دفاع‌مقدس از دیگر موزه‌های قابل بازدید استان ایلام هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول