اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هوشیاری آتش نشانان جان چهار مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد

آتش نشانان در دو اقدام به موقع دو خانواده مسافر شامل مادر و دو فرزند جوان و خانمی ۲۸ ساله که دچار گازگرفتگی در چادر مسافرتی شده بودند را از مرگ نجات دادند.

هوشیاری آتش نشانان جان چهار مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش نشانان در دو اقدام به موقع دو خانواده مسافر شامل مادر و دو فرزند جوان و خانمی ۲۸ ساله را از مرگ نجات دادند.

محمد هادی قانع افزود: ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه بامداد امروز آتش نشانان در حال گشت زنی در پارک انقلاب، متوجه افزایش دما در یک چادر مسافرتی شدند که با توجه به بی پاسخ ماندن درخواست صحبت آن‌ها با افراد درون چادر، سریعا وارد شدند و فرد درون چادر را خارج کردند.

وی با بیان این که فرد مصدوم یک خانم ۲۸ ساله اصفهانی بود ادامه داد: این فرد به دلیل روشن کردن ذغال دچار مسمومیت شده بود که به تکنسین‌های اورژانس تحویل داده شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز افزود: همچنین ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه همانند این حادثه در بلوار رسول اعظم رخ داد که با هوشیاری و عملکرد به موقع آتش نشانان موفق به نجات خانواده سه نفره اهل دلیجان شامل خانم ۵۰ ساله و دو جوان ۱۸ و ۲۴ ساله نجات شدند.

نجات جان چهل و هشت مسافراز مرگ خاموش از ابتدای سال

قانع خاطرنشان کرد: هوشیاری آتش نشانان از ابتدای نوروز ۱۴۰۱ چهل و هشت مسافر را از خطر مرگ خاموش نجات داده است.

از آغاز تعطیلات نوروزی و ورود مسافرین به شهر شیراز، هر شب ۳۰۰ نیروی آتش نشان و آتش نشان داوطلب آماده خدمت رسانی هستند و یکی از وظایف مهم و حیاتی تیم‌های آتش نشانان جلوگیری از حوادث گاز گرفتگی در چادر‌های مسافرتی است که به دلیل کاهش دمای هوا در شب و بی توجهی افراد به مسائل ایمنی و استفاده از گاز پیک نیک و ذغال در چادر‌های مسافرتی در این ایام شاهد هستیم.

از این رو مجموعه بزرگ آتش‌نشانی شیراز از ۲۸ اسفند ماه در محل اسکان مسافرین یک تیم را به صورت ثابت و ۲۴ ساعته و دو تیم را به صورت گردشی هر یک ساعت در شبانه روز مستقر کرده است، این برنامه ریزی به گونه‌ای انجام شد که از هر چادر مسافرتی در محل، هر یک ساعت یک بار بازدید ایمنی انجام می‌شود.

تیم‌های آتش نشان و آتش نشانان داوطلب حاضر در محل اسکان برای بررسی هر یک از چادر‌های مسافرتی با لمس کردن قسمت بالایی چادر میزان دما را بررسی می‌کنند و اگر دما بالا باشد و صدای گاز پیک نیک یا وسایل گرمایشی شنیده شود، افراد حاضر در چادر را هوشیار و پیک نیک یا ذغال موجود را از چادر خارج می‌کنند.

مهم‌ترین عامل در حوادث گاز گرفتگی زمان است، بنابراین سازمان آتش‌نشانی شیراز مجموعه فعالیت‌های خود را در نوروز با مبنای کاهش زمان رسیدگی به حوادث برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول