اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

وعده جذب نخبگان در وزارت نفت عملی شد

فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ضمن انتقاد از تضییع حق فارغ التحصیلان نخبه و بورسیه دانشگاه صنعت نفت از سوی وزیر نفت سابق، از اقدامات دولت سیزدهم در روی کار آوردن نخبگان دانشگاهی تشکر کردند.

وعده جذب نخبگان در وزارت نفت عملی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آذرماه امسال بود که جواد اوجی وزیر نفت در صفحه توئیتر خود با اشاره به آخرین وضعیت مصاحبه و جذب دانش‌‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت نوشت: «فرآیند مصاحبه و جذب دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در این هفته پس از 5 سال وقفه آغاز شد. دانشگاه صنعت نفت یکی از داشته‌های مهم کشور محسوب می‌شود و فارغ‌التحصیلان آن نیز سرمایه‌های ارزشمندی هستند که بدنه کارشناسی و تخصصی صنعت نفت را تشکیل داده‌اند.»

وی در ادامه عنوان کرد: «برای حل مشکل این فارغ‌التحصیلان وعده داده بودم و امروز به این وعده عمل شد. هر چند نمی‌توانم تاسف خودم از مهاجرت بعضی نخبگان فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت را پنهان نمایم.»

*نقش زنگنه در فراری دادن نخبگان دانشگاه صنعت نفت

ماجرا از این قرار است که از خرداد سال 94 بیژن زنگنه وزیر نفت در اقدامی شائبه‌برانگیز دستور داد که استخدام دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت در وزارت نفت لغو شود که این موضوع برخلاف وعده‌های قانونی داده شده به آنها بود.

این اتفاق درحالی رقم خورد که با بازگشت زنگنه به وزارت نفت جمع کثیری از بازنشستگان و دوستان او از سایر مجموعه‌ها مثل مجموعه شیلات، آب و فاضلاب، امور عشایری و وزارت نیرو و حتی نمایندگان مجلس وارد وزارت نفت شدند.

بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، جواد اوجی وزیر نفت دستور مصاحبه و جذب مجدد فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را صادر کرد. معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در گزارشی به جذب 94 درصد از این فارغ‌التحصیلان نخبه اشاره کرده و توضیح داده است:

«فارغ‌التحصیلان گروه الف از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰، همواره درگیر موضوع جذب خود در صنعت نفت بودند؛ افراد متخصصی که با وعده پذیرش در بدنه صنعت، مسیر زندگی خود را تغییر داده بودند و در این سال‌ها زندگی آنها دست‌خوش تصمیم‌های اشتباه شده بود. با دستور مقام عالی وزارت نفت و جلسه‌های متعدد شورای مدیران توسعه منابع انسانی، در نهایت تصویب شد که فرصت یک‌بار مصاحبه فنی - تخصصی و ارزیابی روان‌شناختی فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ارائه شود.

هم‌اکنون مراحل مصاحبه با تسریع فرایند به ‌اتمام رسیده و از بین ۱۳۰۹ نفر مشارکت‌کننده در این مصاحبه‌ها صلاحیت ۱۲۲۵ نفر تأیید شده است و انتظار می‌رود تشریفات استخدام آنها تا ابتدای سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. با این اتفاق وعده جذب حداقل ۹۴ درصدی این افراد محقق شد و پرونده‌ای که سال‌های‌ متمادی زندگی افراد و کارایی معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت را مختل کرده بود، بسته شد.»

*نخبگان دانشگاه نفت از رئیس جمهور و وزیر نفت دولت سیزدهم تشکر کردند

پس از این اقدامات، فارغ‌لتحصیلان دانشگاه صنعت نفت با انتشار بیانیه‌ای از زحمات سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم، جاواد اوجی وزیر نفت و مهدی علی‌مددی مدیرکل معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت تشکر کردند. در این بیانیه ذکر شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 "مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ"
"برای هر کشوری، هیچ ثروتی، هیچ منبع نیرویی ارزشمندتر از نیروی انسانی کارآمد و مؤمن و آزاده و سرافراز نیست."
مقام معظم رهبری (مدظله)

آنچه در طی سال‌های اخیر و در دوران تصدی‌گری دولت پیشین بر فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت گذشت ضربه مهلکی بر پیکره اعتماد عمومی بود. تضییع حق نابخشودنی فارغ التحصیلان نخبه و بورسیه دانشگاه صنعت نفت از سوی وزیر نفت سابق، تأمین نیروی انسانی لایق و جوان برای پیشبرد اهداف وزارت نفت را خدشه دار نمود. پس از 6 سال عدم وفای به عهد مسئولین وزارت نفت، سرانجام با روی کار آمدن دولتی انقلابی و انتخاب فردی متخصص و عمل‌گرا برای سکانداری وزارت نفت، امیدها برای احقاق این حق از دست رفته زنده گردید.

اعتماد مجدد مسئولین به آینده‌سازان جوان و متخصص کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری سبب شد که با حسن مدیریت، نشست‌های مشترک و صمیمی میان مسئولین وزارت نفت و نمایندگان فارغ‌التحصیلان برگزار گردد و ماحصل آن بازگشت حق استخدام فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بود که نهایتاَ در آغاز سال جدید، با همکاری وزارت نفت و سایر بخش‌های دولت، وعده‌‌ی دولت سیزدهم و شخص وزیر محترم نفت در راستای جذب و نگهداشت نخبگان دانشگاهی عملی شد.

در این راستا، ما فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت وظیفه خود می‌دانیم مراتب قدردانی و تشکر را از ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر رئیسی، وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس اوجی و هم‌چنین معاونت محترم وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی جناب آقای مهندس علی مددی که بانی این اتفاق خیر برای نخبگان صنعت نفت شده‌اند، اعلام نماییم.

ضمناَ لازم است از مسئولین دلسوز، رسانه‌های عدالتخواه و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که در پیمایش مسیر حق‌خواهی چندین ساله همواره کنار ما بوده‌ و به هر نحوی در راستای احقاق حق قدم برداشته‌اند، کمال تشکر را داشته باشیم و از پروردگار عزوجل برای این عزیزان عمر باعزت مسئلت داریم.

امیدواریم که این حرکت پسندیده و سنجیده مسئولین وزارت نفت بعنوان نمونه بارزی از مدیریت مناسب سرمایه انسانی در بخش‌های مختلف میهن اسلامی فراگیر شده تا چرخ پیشرفت کشور به دست جوانان انقلابی، متخصص و متعهد به سرعت چرخیده و به کوری چشم دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی، زمینه‌های هرچه بهتر و بیشتر رشد فنی و اقتصادی کشور فراهم گردد.  

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول