اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال گذشته ۱۴۴ هزار و 125 تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۱۲۵ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.
 
مدیرکل استاندارد ایلام ضمن اعلام این خبر یادآور شد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده، شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی تاکید کرد: در طی این مدت تعداد ۱۶۵۹ فقره پرونده صادراتی شامل محصولاتی که بر اساس پروانه استاندارد آنها، مجوز صادرات صادر شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ همچنین تعداد ۱۸۳۵ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به مصالح ساختمانی و معدنی است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول