اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: تئاتر در استان ما از چتر حمایتی بیرون آمده و توانمند شده و می‌تواند آورده‌ اقتصادی داشته باشد.

بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدقاسم نظامی امروز در نشست مشترک با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: تئاتر در آذربایجان‌شرقی توانمند شده و پررونق است.

وی افزود: با تدابیری که انجام شده و همراهی و هم‌افزایی مسوولان و اصحاب فرهنگ و هنر پس از تهران، آذربایجان‌شرقی در امر واگذاری مراکز خوب عمل کرده و برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به سمت اقتصادی شدن سوق یافته‌اند که یکی از این موارد تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: تئاتر در استان ما از چتر حمایتی بیرون آمده و توانمند شده و می‌تواند آورده‌ اقتصادی داشته باشد.

ناظمی یادآور شد: فعالان و هنرمندان حوزه تئاتر با همتی که دارند، خودشان در جشنواره‌های مختلف تئاتر در خارج از ایران شرکت می‌کنند و عناوینی ارزشمند را برای تئاتر کشور کسب می‌نمایند اما ادامه این روند نیازمند همراهی و حمایت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سبقه تبریز در حوزه هنر نمایش، گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده پس از تهران تبریز در تعداد فارغ‌التحصیلان هنر نمایش، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و تعدد آموزشگاه‌های آزاد هنری برای آموزش تئاتر و تعداد اجراهای نمایش و تماشاگران تئاتر و ... همه و همه حاکی از رونق تئاتر و وضعیت مطلوب این هنر در استان  است.

ناظمی همچنین بازسازی و بازگشایی مجموعه تئاتر شهر را یکی از نقاط قوت این حوزه برشمرد و متذکر شد: خوشبختانه بازسازی و تجهیز این مجموعه در رونق هنر نمایش در تبریز تاثیر قابل توجهی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توجه به شهرستان‌ها و تقویت زیرساخت‌های این هنر در شهرستان‌ها را از دیگر رویکردهای این اداره‌کل برشمرد و تصریح کرد: در این راستا نیز در طی ماه‌های گذشته چندین جشنواره با گستره ملی در شهرستان‌های استان برگزار شده و در ایام دهه فجر نیز شاهد برگزاری جشنواره‌های متعدد تئاتر در شهرستان‌های استان بودیم.

ناظمی در ادامه خواستار همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی تئاتر استان برای برگزاری جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی شد و گفت: با توجه به جایگاه تبریز در میان کشورهای همسایه در حوزه هنر نمایش و مرجعیت تبریز در منطقه شمال‌غرب کشور، این ظرفیت در حوزه هنر نمایش و فعالان این عرصه در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره با قدرت و قوت در استان باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول