اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طرح‌های جریان‌ساز و ملی در دستور کار معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم

مدیر دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: طراحی و پیاده‌سازی نظام ایده‌ها و نیازها در دستور کار وزرات علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

طرح‌های جریان‌ساز و ملی در دستور کار معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، امید رضایی فر مدیر دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری، گفت: نظر به تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان" تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" و همچنین تاکیدات همواره ایشان در هدایت پتانسیل های علمی و تحقیقاتی به سمت حل مسائل و نیازهای کشور، نیل به مرجعیت علمی و تکمیل زنجیره علم، فناوری و نوآوری و نیز لزوم حرکت انقلابی در مسیر نیازسنجی برای ارکان جامعه به منظور سازماندهی مطلوب و شناسایی نیازها، ایده‌ها و توانایی های علمی کشور و تبدیل رویکرد مصرف‌کننده‌گی علمی به رویکرد نیازآفرینی و تولید و کار آفرینی علمی، طراحی و پیاده سازی نظام ایده ها و نیازها در دستور کار وزرات علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از محورهای اساسی این نظام" طرح های جریان ساز و کلان ملی فناوری" است. این طرح های جریان ساز و بلندمدت در حوزه های علمی و فناوری، تحول آفرین و آینده ساز تعریف و اجرا می شوند.

وی ادامه داد: این طرح ها با ایجاد و توسعۀ کسب و کارهای دانش بنیان و فعالیت های فناورانۀ دانش پایه در سطح کشور و همچنین با ایجاد بستری برای کمک به حل مسائل کشور و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها منجر به تولیدات بر پایه دانش می شوند.

به گفته وی، طرح های جریان ساز و کلان ملی فناوری یکی از محورهای اساسی فعالیت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که موجب بهره‌مندی جامعه از نتایج تحقیقات، زمینه‌ساز تحرک درازمدت و پیشرفت و توسعه پایدار علم و فناوری در کشور خواهد شد. 

این مقام مسوول اظهارداشت: طرح جریان ساز و کلان ملی فناوری طرح دانش بنیانی است با سطح نسبتاً بالای آمادگی فناوری که دارای ارزش افزوده اقتصادی بالا بوده و از نظر اهمیت، حیطه کار و پیچیدگی در حدی است که یک تلاش مشارکتی و هماهنگ بین عناصر و بازیگران مختلف را نیاز داشته و سبب رفع نیازهای اساسی و راهبردی کشور به محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری و نوآوری (دانش بنیان) می‌شود.

رضایی فر تصریح کرد: تقویت ارتباط و تعامل موثر میان واحدهای دانش بنیان و مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی با صنعت جهت هم افزایی در تولید و تجاری سازی محصولات فناورانه و همچنین فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان مخصوصاً تحصیلات تکمیلی از اهداف این طرح ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول