اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تمهیدات ویژه ۱۲ و ۱۳ فروردین در روستاهای گردشگری سمنان

استاندار سمنان گفت: در روستاهای هدف گردشگری تمهیدات لازم برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، اتخاذ شود.

تمهیدات ویژه ۱۲ و ۱۳ فروردین در روستاهای گردشگری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه شورای راهبری تصادفات استان سمنان اظهار کرد: کاهش قابل‌توجه میزان فوتی‌ها در راه‌های استان با توجه به افزایش ۶۰ درصدی ترددها، امری بسیار ارزشمند است.

هاشمی افزود: اقدامات در این راستا به‌منظور کاهش بیش از پیش میزان تصادفات و فوتی‌ها در استان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: ضرورت دارد تا تمهیدات ترافیکی لازم برای روزهای پایانی ایام نوروز و روز طبیعت، توسط دست‌اندرکاران اندیشیده شود.

استاندار سمنان اظهار کد: از تمام فرصت‌های موجود در سطح استان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران و شهروندان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم به‌منظور استقرار دائمی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرها و استفاده مسافران در آینده مهیا شود.

هاشمی گفت: در روستاهای هدف گردشگری تمهیدات لازم برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، اتخاذ شود.

تراکم بالای تردد در جاده‌های استان سمنان

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در جلسه مشترک ویدئوکنفرانس شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: در ادامه کار در ایام نوروز، با توجه به موج اول برگشت سفرها و آغاز موج دوم سفرها، اقدامات با قدرت ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، با تراکم بالای تردد در جاده‌های استان مواجه هستیم؛ دهیاران، بخشداران و فرمانداران از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشبرد بهتر اقدامات و مساعدت با راهداری و پلیس راه اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: از تلاش‌های شبانه‌روزی و جدیت فرمانداران در حوزه راه‌های استان و حفظ سلامت و امنیت مسافران، تقدیر می‌شود.

حمیدی اضافه کرد: فرمانداران ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه راهداری و پلیس راه، با توجه به نزدیکی ایام پایانی تعطیلات و روز طبیعت، نسبت به نظارت بر راه‌های فرعی نیز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تمهیدات ترافیکی لازم برای روز طبیعت در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان‌ها اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از محل اجرای پویش نوروزی همراهان سفر ایمن بازدید کرد. این برنامه شامل موسیقی سنتی، بومی و محلی، تئاتر خیابان در ورودی شهر گرمسار از سمت تهران است.

این برنامه همه‌روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ توسط هنرمندان هم استانی به‌منظور تنوع‌بخشی به سفر و رفع خستگی رانندگان و مسافرین توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اجرا می‌شود.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین از موزه مردم‌شناسی گرمسار دیدن کرد.

در این موزه که در خانه‌ای تاریخی به مساحت ۳۵۰ مترمربع برپاشده است، اشیا و لباس‌های محلی، تاریخی و سنتی اقوام ساکن در گرمسار به نمایش گذاشته شده است.‌

حمیدی از اقدامات مدیریت شهری و آمادگی شهرداری سرخه به‌منظور پذیرایی از میهمانان نوروزی در سرخه هم بازدید کرد. در این برنامه، از پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی شهر سرخه بازدید شد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول