اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه از سرنگونی 5 جنگنده اوکراین طی روز گذشته خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور طی روز گذشته، ۱۹ پهپاد و 5 جنگنده اوکراین را سرنگون کرده‌اند.

روسیه از سرنگونی 5 جنگنده اوکراین طی روز گذشته خبر داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد نیروهای این کشور طی روز گذشته، ۳۶ هدف نظامی اوکراینی را مورد اصابت قرار داده و ۱۹ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

در بیانیه رسمی وزارت دفاع روسیه آمده که این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ هواپیمای جنگی اوکراینی را منهدم کرده که شامل چهار جت سوخو «سو-۲۴» و یک جنگنده سوخو «سو-۲۷» بوده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزرات دفاع روسیه اعلام کرد: «سیستم‌های هوانوردی و پدافند هوایی نیروهای هوافضای روسیه طی روز گذشته چهار فروند هواپیمای سو-۲۴ نیروی هوایی اوکراین را بر فراز منطقه چرنیگوف سرنگون کردند-دو فروند از آن‌ها در نزدیکی شهرک رپکا و دو فروند دیگر در نزدیکی گورودنیا. یک جنگنده سو-۲۷ هم در نزدیکی کراماتورسک، منطقه دونتسک، سرنگون شد». وی همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای روسی ۵ راکت اسمرچ را در منطقه خرسون سرنگون کردند.

طبق این گزارش، از آغاز عملیات ویژه، نیروهای روسیه در مجموع ۳۰۳ پهپاد اوکراینی، ۱۷۱۳ تانک، ۱۷۰ موشک‌انداز و ۱۵۵۷ خودروی نظامی را از بین برده‌اند.

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) پس از درخواست جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که از جنگ هشت ساله کی‌یف علیه خود رنج می‌برند، آغاز شد. وزارت دفاع روسیه تاکید دارد که این عملیات فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از آن را حفاظت از مردم منطقه دونباس و غیرنظامی کردن و غیرنازی ساختن اوکراین اعلام کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول