اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبر خوب| ۶۷ فقره پرونده قصاص در مازندران منجر به صلح و سازش شد

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: طی سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

خبر خوب| ۶۷ فقره پرونده قصاص در مازندران منجر به صلح و سازش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری صبح امروز در بازدید از زندان ساری با اشاره به تعداد زندانیانی که در سال مشمول عفو شدند، گفت: در سال گذشته ۹۴۲ نفر از محکومان استان مازندران مشمول عفو شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با اشاره به صلح و سازش در پرونده‌های قصاص گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی در خصوص لزوم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می‌تواند نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

اکبری با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس در یک ساله گذشته گفت: سال گذشته برای ۸ هزار و ۹۳۷ پرونده رای جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضایی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مجازات حبس نباید برای مجرمانی که مخل امنیت و آرامش جامعه هستند صادر شود و در این گونه موارد همکاران دستگاه قضایی استان باید با تعیین مجازت‌های مناسب و بازدارنده هزینه ارتکاب جرم را بالا ببرند.

اکبری تصریح کرد: دستوراتی در این خصوص صادر شده تا معاونت آموزش و امور فرهنگی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس دوره‌های آموزشی مناسب را تعیین کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول