اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بیش از 10 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در سال گذشته در بازدیدهای مختلفی که توسط کارشناسان بر اماکن عرضه فرآورده‌های دامی داشتند ۲۵ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی ضبط و از این فرآورده‌ها ۱۰۸۹۶ کیلوگرم معدوم شد.

بیش از 10 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد

رامین پورنجف مدیرکل دامپزشکی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در خصوص عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت:  در کل تعداد ۵/۳۹۶/۳۹۳ نوبت واکسیناسیون انجام شده که به تفکیک برای انواع بیماری‌ها مثل PPR یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک ۲/۱۰۸/۸۹۸ رأس، تب برفکی ۴۹۲۷۷۲ مورد، آبله ۸۹۶۴۷۱ مورد، بروسلوز بره و بزغاله ۳۵۳۱۴۳ رأس، بروسلوز گاو و گوساله ۲۶۹۱۳ رأس، هاری ۵۵۰۲ قلاده، بوبرکولیناسیون(تست سل) ۳۹۹۲ رأس بوده است.

وی افزود: در حوزه نظارت و در بازدیدهای مختلفی که توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی استان به صورت مستمر بر اماکن عرضه فرآورده‌های دامی داشتند در مجموع ۸۱۶۳۵ بازدید و در این نظارت‌ها تعداد ۳۴۲ مورد از متخلفین به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۶۸ مورد پلمپ انجام و ۲۵ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی ضبط شده و از این فرآورده‌ها ۱۰۸۹۶ کیلوگرم معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: در این نظارت‌های صورت گرفته تعداد ۱۸۹۲ مورد تذکر کتبی به موارد غیر بهداشتی انجام و ۹۳ مورد نمونه برداری فرآورده‌ها برای آزمایشگاه صورت گرفته و همچنین در بازرسی از کشتارگاه گاو و گوسفند و بزغاله ۴۶۲۳۴ انجام و ۱۰ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم لاشه و احشاء ضبط شده همچنین در کشتارگاه طیور تعداد ۷/۸۶۹/۵۶۶ قطعه صورت گرفته که از این تعداد ۵۹۰۰۹ قطعه ضبط شده است.

پورنجف افزود: در حوزه دارو و درمان هم نظارت مستمر انجام شده که از دارو، داروخانه آزمایشگاه، درمانگاه و مراکز مایه کوبی تعداد ۱۰۶۰ مورد بازدید صورت و ۱۰۱ قلم دارو و مواد بیولوژیکی دامی ضبط شده و در فعالیت های آزمایشگاهی ۲۰۰۴۴ مورد انجام شده است.

وی تصریح کرد: در بخش طیور و در مراکز طیور صنعتی تعداد ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه به صورت آشامیدنی، اسپری، قتلی چشمی و تزریقی واکسیناسیون صورت گرفته و همچنین تعداد ۵۴۹ هزار و ۵۲۵ قطعه طیور سنتی در ۴۴۵ روستای استان واکسیناسیون انجام شده است.

پورنجف در پایان ادامه داد: اقدامات بسیار موثری در سطح استان در حوزه دامپزشکی صورت گرفته که قطعاً نظارت‌ها و گشت‌های دامپزشکی در سطح استان ایلام تشدید خواهد شد و با کشتارهای غیر مجاز در هر نقطه‌ای در سطح استان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول