اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری تعدیل و تثبیت صیادی در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مازندران و مصوبات این سفر بحث تعدیل و تثبیت شغل صیادی محقق شود تا بتوانیم معضلات و مشکلات بسیاری از شرکت‌های تعاونی پره را رفع کنیم.

پیگیری تعدیل و تثبیت صیادی در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: تجزیه و تحلیل آخرین آمار صید ماهی‌های استخوانی تا پایان اسفند ماه، میزان صید به یک‌هزار و ۵۴۷ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱درصد کاهش داریم.

وی افزود: ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافت.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر شرکت تعاونی پره بالغ بر ۳۰ تن بوده است، اضافه کرد: این میزان صید هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹درصد کاهش داریم.

این مسوول در ارتباط با ترکیب گونه‌ای صید ماهی‌های استخوانی، یادآور شد: ترکیب گونه‌ای صید شامل ۵۷ درصد ماهی کفال، ۲۸درصد ماهی کفال و ۱۵ درصد ماهی کپور بوده است.

*کاهش وحشتناک صید 

اسحاقی تصریح کرد: کاهش وحشتناک صید ماهی‌های پره در صیدگاه‌ها موجب شده مشکلات اقتصادی بسیار شدیدی برای تعاونی‌های صیادی پره اتفاق بیفتد.

وی اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مازندران و مصوبات این سفر بحث تعدیل و تثبیت شغل صیادی محقق شود تا بتوانیم معضلات و مشکلات بسیاری از شرکت‌های تعاونی پره را رفع کنیم. 

*کاهش صید ماهی‌های کیلکا

مدیرکل شیلات مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با صید ماهی‌های کیلکا تا پایان اسفند ماه، اظهار کرد: میزان صید ماهی‌ها ۱۳هزار و ۱۷۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشتیم.

وی اضافه کرد: ارزش اقتصادی ماهی‌های کیلکا صید شده بیش از  ۹۸ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱درصد افزایش داریم.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه سرانه صید هر شناور بیش از ۲۹۸ تن بوده است، افزود: این میزان سرانه نسبت به مدت مشابه با کاهش  سه درصدی مواجه شده است.

*ممنوعیت صید ماهی کیلکا

این مسوول خاطرنشان کرد: باتوجه به فصل تخم‌ریزی ماهی‌های کیلکا، بحث تعطیلی صید شناورها پیش‌رو داریم که انشالله بعد از مراحل تکثیر کیلکا ماهیان در دریا مجددا کارشناسی در دستور کار قرار می‌گیرد و باتوجه به پایان یافتن فصل تخم‌ریزی و تکثیر کیلکا ماهیان مجددا بحث صید این گونه حدود ماه‌های خرداد یا تیر ماه در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول