اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اقدامات انجمن اسلامی دانشجویان وین برای حمایت از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا گزارشی را از وضعیت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین که به دلیل حوادث اخیر خود را به اتریش رسانده‌اند، ارائه کرد.

اقدامات انجمن اسلامی دانشجویان وین برای حمایت از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین

محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: پنجاه و ششمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا اخیرا برگزار شد و در پایان این نشست آقای محمدصادق امینیان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان وین تاکید کرد که تعدادی از دانشجویان ایرانی که در اوکراین در حال تحصیل بودند به دلیل حوادث اخیر در این کشور به اتریش رسیده‌اند و نیاز است که به آنها کمک شود تا به دلیل عدم آشنایی آنها با کشور اتریش دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از آقای امینیان خواستم مشکلات و نیازهای این دانشجویان را به صورت مصداقی اطلاع دهد و پیشنهادات خود را نسبت به اقداماتی که اتحادیه می تواند برای رفع مشکلات انجام دهد منتقل کند تا اتحادیه سریعاً اقدام کند.

عطایی تصریح کرد: همچنین اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا اطلاعیه ای منتشر کرد و از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در اوکراین خواست مشکلات خود را به مسئول صنفی اتحادیه ارسال کنند تا وی همچون سابق پیگیر مشکلات صنفی دانشجویان باشد.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید کرد: به دلیل مشکلاتی که برای دانشجویان ایرانی در اوکراین ایجاد شده بود پی در پی با دبیر انجمن اسلامی دانشجویان وین در ارتباط بودیم و ایشان به صورت مرتب بنده را از وضعیت دانشجویان مطلع می‌کردند.

وی تاکید کرد: براساس گزارشی که  دبیر انجمن اسلامی دانشجویان وین ارسال کرد اقدامات خیلی خوبی همچون اسکان و تغذیه دانشجویان، راهنمایی دانشجویان برای آشنایی با سیستم رسیدگی دولت اتریش به پناهجویان اوکراینی، اهدای سیم کارت فعال در اتریش و اینترنت، مرتبزط کردن دانشجویان با‌مسئولین سفارت، هماهنگی جهت انتقال بدون کارمزد ارز از ایران توسط خانواده های دانشجویان، پرداخت ۳۵۰ یورو به نماینده دانشجویان بابت یک اسکان در هتل و.... انجام شده است. که زحمات آقای محمدصادق امینیان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان وین باعث تقدیر است.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در ادامه گفت: تحصیل در خارج از کشور مشکلات خودش را به دنبال دارد اعم از تامین هزینه های تحصیل و مخارج زندگی، غربت و دوری از وطن و خانواده و همچنین مشکلاتی که از اتفاقات سیاسی و روابط کشورها ایجاد می شود. تصور کنید دانشجویانی سالها تمام فشارها و سختی ها را تحمل کردند و در سالهای آخر تحصیلشان ناگهانی مجبور شدند کشور محل تحصیل خود را تغییر دهند و وضعیت تحصیل و دانشگاه و مدرک شان مبهم شده است.

وی در پایان از مسئولا خواست با رویکرد جهادی پیگیر مشکلات دانشجویان ایرانی خارج کشور باشند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول